PA stärker sin kompetens inom finanssektorn med fokus på digital transformation

PA Consulting (PA) rekryterar Paul Bearpark till rollen som expert på stora transformationsprojekt. Han har över 20 års internationell erfarenhet av finanssektorn och digitala transformationer.

Paul Bearpark har drivit många komplexa transformationsprojekt, och lett stora team med uppdrag för bland andra flera nordiska och internationella banker. Bland kunderna finns nordiska storbanker som Handelsbanken, Nordea och Danske Bank. Han har också arbetat med Credit Suisse i London och New York och ett flertal andra internationella kunder.

Paul Bearpark har tidigare arbetat som managementkonsult på Oliver Wyman där han ledde ett flertal större transformationsprojekt. Han har bott i Stockholm sedan 2013, och har en Executive MBA från Handelshögskolan i Stockholm.

”Jag är stolt över att få bli en del av PA Consulting och att få fokusera på att arbeta med kunder i Norden,”
säger Paul Bearpark.

”Jag är mycket glad över att vi på PA Consulting lyckats rekrytera en så erfaren person med den för oss viktiga kombinationen av erfarenhet från finans- och managementkonsultbranschen,” säger Peter Wardell, partner och sourcingexpert på PA Consulting.

För mer information kontakta gärna:
Pia Kullander, Marknads- och kommunikationsansvarig på PA Consulting, pia.kullander@paconsulting.com,
+46 733 104 780.

PA Consulting är ett världsledande managementkonsultföretag med fokus på innovation och transformation. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom privat näringsliv och offentlig sektor. Vårt kunnande och vår erfarenhet sträcker sig från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund förverkliga nytänkande i pågående förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. PA sysselsätter 4000 anställda globalt varav drygt 110 i Sverige. Läs mer på www.paconsulting.com