Årlig översikt av offentliggjord information under 2009

I enlighet med Verdipapirhandelloven § 5-11 och sektion 3.6 i Oslo Börs "Löpande förpliktelser för börsnoterade företag", publicerar PA Resources AB härmed en årlig översikt av bolagets offentliggjorda information mellan 1 januari och 31 december 2009.

Information offentliggjord efter periodens utgång och fram till dagens datum är också inkluderad i översikten.

Den fullständiga översikten bifogas denna pressrelease.

Samtliga PA Resources AB:s pressreleaser och finansiella rapporter finns tillgängliga på bolagets webbplats www.paresources.se.

Stockholm, 19 mars 2010

Ann-Kristin Littorin
Informationschef
PA Resources AB
Telefon: +46 73 923 03 68, +46 8 440 26 09

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla, utvinna och avyttra olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter och har också produktion i Republiken Kongo. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

PA Resources hade intäkter om 2 113 MSEK under helåret 2009. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment Mid Cap) och Oslo Börs i Norge (segment OB Match). För mer information besök gärna www.paresources.se.