Bo Askvik utsedd till Vice VD i PA Resources AB

Styrelsen i olje- och gasbolaget PA Resources AB har beslutat att utse CFO Bo Askvik till Vice VD i bolaget.
Bo Askvik kom till PA Resources AB i september 2007 och tillträdde då tjänsten som Chief Financial Officer (CFO). Han ingår sedan dess i bolagets Koncernledning. Sökandet efter en ersättare på posten som CFO har inletts.
Bo Askvik har bred erfarenhet inom internationell kapitalmarknad och som CFO från flera börsnoterade bolag.

Stockholm, 2 september 2009

För mer information, kontakta gärna:
Sven Rasmusson
Styrelsens ordförande i PA Resources AB
Telefon: + 46 8 440 54 30

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla, utvinna och avyttra olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen har idag verksamhet i Tunisien, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources hade intäkter om cirka 2 420 MSEK under 2008. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment Mid Cap).  För mer information besök gärna www.paresources.se.