Datum för ackordsförhandling fastställt till 2 oktober 2015

Stockholms tingsrätt har idag utfärdat en kungörelse angående borgenärssammanträde för ackordsförhandling i PA Resources AB. Sammanträdet kommer hållas den 2 oktober 2015 kl. 13.00 i Stockholms tingsrätt.

Stockholm, 10 september 2015

Petter Hjertstedt, Investor Relations
Tel:         +46 8 545 211 50

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Storbritannien, Danmark, Nederländerna och Tyskland. PA Resources producerar olja i Tunisien. Moderbolaget finns i Stockholm, Sverige. PA Resources intäkter uppgick till 603 MSEK för helåret 2014. Aktien är noterad på NASDAQ OMX i Stockholm, Sverige. För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl.17:30 den 10 september 2015.