Kommuniké från PA Resources extra bolagsstämma den 3 augusti 2010

Aktieägarna i PA Resources AB (publ) höll extra bolagsstämma tisdagen den 3 augusti 2010 i Stockholm.

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att anta ny bolagsordning innebärande att aktiekapitalets gränser ändras till lägst 200 000 000 och högst 800 000 000 kronor och att antal aktier ändras till lägst 400 000 000 och högst 1 600 000 000 st. Aktiekapitalets gränser och antal aktier anpassas för att rymma det högsta antal aktier som kan tillkomma genom framtida konvertering av PA Resources utestående konvertibler 2008/2014 i det fall att samtliga idag utestående konvertibler skulle bli utnyttjade för konvertering till nya aktier. Som framgått av tidigare pressmeddelande har konverteringskursen omräknats och fastställts till 8,52 SEK vilket medför att 115 524 927 st nya aktier kan tillkomma vid full konvertering. Nästa konverteringsperiod är i september 2010.

Dessutom beslutade stämman att bolagsordningens bestämmelser om sättet för kallelse till bolagsstämma anpassas till de nya regler som förväntas träda i kraft före årsstämman 2011.

Protokollet från den extra bolagsstämman kommer att hållas tillgängligt på PA Resources hemsida www.paresources.se.

Stockholm, 3 augusti 2010

För ytterligare information, vänligen kontakta:

PA Resources AB
Telefon: +46 (0)8 21 83 82, +46 (0)708 19 59 18

Sven Rasmusson
styrelsens ordförande
Telefon: +46 (0)8 440 54 30
E-post: sven.rasmusson@raspart.se

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla, utvinna och avyttra olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter och har också produktion i Republiken Kongo. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources hade intäkter om 2 113 MSEK under helåret 2009. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment Mid Cap) och Oslo Börs i Norge (segment OB Match). För mer information besök gärna www.paresources.se.