Notering av PA Resources obligation 2013/2016

PA Resources AB (publ) offentliggjorde den 30 september 2013 att bolaget beslutat att emittera obligationer till ett belopp om 750 MSEK under det nya obligationslånet 2013/2016. I enlighet med villkoren för obligationslånet har PA Resources ansökt om notering av obligationslånet på privatobligationslistan på NASDAQ OMX Stockholm. Ansökan om notering har nu godkänts av NASDAQ OMX Stockholm med första handelsdag den 11 oktober 2013.

Stockholm, 10 oktober 2013

Tomas Hedström, CFO
+46 70 653 41 08

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Nederländerna och Tyskland. PA Resources producerar olja i Västafrika och Nordafrika. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. PA Resources hade intäkter om 2 184 MSEK under helåret 2012. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Sverige. För mer information besök gärna www.paresources.se

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl.13.00 den 10 oktober 2013.