PA Resources årliga rapport av reserver 2008

Bifogat till detta meddelande finns PA Resources AB:s Årliga rapport av reserver 2008 presenterad i enlighet med Oslo Börs Cirkulär Nr. 2/2007. Rapporten redovisar koncernens reserver per den 31 december 2008.

Informationen om reserverna har tidigare publicerats i PA Resources AB:s Bokslutskommuniké 2008 som offentliggjordes den 14 februari 2009.

För en fullständig rapport, se bifogad fil. Rapporten är på engelska.

Stockholm, 31 mars 2009

För mer information, kontakta gärna:
Ulrik Jansson
PA Resources AB
Telefon: +46 70 751 41 84

Ann-Kristin Littorin
Informationschef
PA Resources AB
Telefon: +46 8 440 26 09

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla, utvinna och avyttra olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verksamhet i Tunisien, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

PA Resources hade intäkter om cirka 2 420 MSEK under 2008. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment Large Cap). För mer information, besök gärna www.paresources.se.