PA Resources Årsredovisning 2009

PA Resources AB (publ) offentliggör härmed bolagets årsredovisning för 2009.

För fullständig årsredovisning på svenska, se bifogad pdf-fil. Årsredovisningen på svenska och engelska finns också tillgängliga på koncernens webbplats www.paresources.se.

De tryckta årsredovisningarna kommer att finnas tillgängliga under vecka 15. De distribueras till dem som har anmält sitt intresse genom att lämna namn och postadress till PA Resources AB på e-postadress ir@paresources.se, telefon +46 (0)8 21 83 82 eller per post till PA Resources AB, Kungsgatan 44, 3 tr, 111 35 Stockholm, Sverige.

Stockholm, 30 mars 2010

Hannele Öbrink
IR-ansvarig (vikarie), PA Resources AB
Mobil: 070-383 77 42
E-post: ir@paresources.se
Ann-Kristin Littorin
Informationschef, PA Resources AB
Mobil: 073-923 03 68

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla, utvinna och avyttra olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter och har också produktion i Republiken Kongo. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources hade intäkter om 2 113 MSEK under helåret 2009. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment Mid Cap) och Oslo Börs i Norge (segment OB Match). För mer information besök gärna www.paresources.se.