PA Resources årsredovisning 2010

PA Resources AB publicerar härmed årsredovisningen för 2010, se bifogad pdf-fil. Årsredovisningen finns också tillgänglig på bolagets webbplats www.paresources.se, i både svensk och engelsk version.

Tryckt årsredovisning distribueras från och med vecka 15 till de som har anmält sitt intresse till ir@paresources.se eller per telefon +46 (0)8 21 83 82.

Stockholm, 2011-03-31

Carolina Haglund Strömlid
IR-chef, PA Resources AB
Mobil: +46 (0)708 80 71 73
E-post:
ir@paresources.se

är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla, utvinna och avyttra olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna och Tyskland. PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter och har också produktion i Republiken Kongo. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources hade intäkter om 2 227 MSEK under helåret 2010. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm, Sverige (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 16.45 CET den 31 mars 2011.