PA Resources fullständiga delårsrapport Kv 1, 2011

På grund av problem vid publiceringen av PA Resources AB:s Delårsrapport för första kvartalet 2011, har enbart en pressrelease och inte delårsrapporten publicerats. Här kommer därför den fullständiga delårsrapporten (se bifogad fil). Vi beklagar detta misstag.

Stockholm, 2011-05-04
PA Resources AB

Vid frågor om rapporten, kontakta gärna:
Telefon: +46 (0)8 21 83 82 (vxl)
Mobil: +46 (0)708 19 59 18
E-post: ir@paresources.se

Nicolas Adlercreutz
CFO, PA Resources AB
Telefon: +46 (0)8 21 83 82 (vxl)
Mobil: +46 (0)70 587 44 88

är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna och Tyskland. PA Resources är en av Tunisiens större oljeproducenter och har också produktion i Republiken Kongo. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources hade intäkter om 2 227 MSEK under helåret 2010. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm, Sverige (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 08.55 CET den 4 maj 2011.