PA Resources produktionsrapport för april 2012

Västafrika 6 100 5 700
Nordafrika 2 600 2 700
Koncernen totalt 8 700 8 400

* Produktionen baseras på licensandel (Working interest), vilket är PA Resources andel av den totala
bruttoproduktionen på fälten före reduceringar för royalty och skatter etc. Produktionssiffrorna är preliminära.

• Produktionsnivån på Asengfältet i Ekvatorialguinea översteg 60 000 fat per dag (cirka 3 500 fat per dag netto till PA Resources) i april och samtliga fem produktionsbrunnar bidrog till fältets produktion. Aseng har sedan produktionsstarten i november 2011 producerat totalt 10 miljoner fat olja, varav 600 000 fat till PA Resources.
  • På Azuritefältet i Republiken Kongo pågår årligt underhållsarbete och produktionen stängdes kortvarigt av vid två tillfällen i slutet av april. Ytterligare ett produktionsstopp för underhåll är planerat i slutet av maj och beräknas pågå en vecka. Teknisk och ekonomisk analys av möjliga åtgärder för att öka produktionen i den brunn som producerat på minimal nivå sedan februari fortsätter.

Stockholm, 8 maj 2012

PA Resources
E-post:
info@paresources.se

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna och Tyskland. PA Resources producerar olja i Västafrika och Nordafrika. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources hade intäkter om 2 154 MSEK under helåret 2011. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, Sverige (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 08.30 den 8 maj 2012.