PA Resources produktionsrapport för maj 2011

PA Resources genomsnittliga oljeproduktion per dag*

(fat per dag)

Perioden
jan - maj 2011

Maj 2011

Västafrika

5 700

4 700

Nordafrika

3 500

Koncernen totalt

9 200

8 200

* Produktionen baseras på licensandel (Working interest), vilket är PA Resources andel av den totala bruttoproduktionen på oljefälten före reduceringar för royalty och andra skatter. Siffrorna för maj är preliminära.

- Västafrika:Borrningen av den sista produktionsbrunnen på Azuritefältet i Republiken Kongo slutfördes och brunnen togs i produktion tidigare denna vecka (se pressrelease från 8 juni). Därmed är den planerade utbyggnaden av Azuritefältet slutförd.

Produktionen på Azuritefältet i Republiken Kongo var under maj månad fortsatt påverkad av arbetet med borrningen och färdigställandet av brunnen. För att möjliggöra borrningen av den sista produktionsbrunnen på fältet, togs en brunn ur drift under april och maj . Produktionen var därför reducerad under denna period.

- Nordafrika: Didonfältet i Tunisien producerade även under maj månad i huvudsak från två av fältets brunnar.

Stockholm, 9 juni 2011

Mobil: +46 (0)70 819 59 18

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna och Tyskland. PA Resources är en av Tunisiens större oljeproducenter och har också produktion i Republiken Kongo. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

PA Resources hade intäkter om 2 227 MSEK under helåret 2010. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm, Sverige (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 09.30 den 9 juni 2011.