PA Resources produktionsrapport för november, 2012

Västafrika 5 700 4 800
Nordafrika 2 300 2 400
Koncernen totalt 8 000 7 200

* Produktionen baseras på licensandel (Working interest), vilket är PA Resources andel av den totala
bruttoproduktionen på fälten före reduceringar för royalty och skatter etc. Produktionssiffrorna är preliminära.

• Den totala produktionen på Azuritefältet uppgick till 3 800 fat per dag vilket var lägre än förväntat. Detta berodde på en långsam produktionsåterhämtning efter två kortare oplanerade produktions-avbrott i slutet av oktober och mitten av november. Produktionen ligger nu åter nära tidigare nivåer. Aktiviteterna med att plugga igen och överge den felande produktionsbrunnen har fördröjts på grund av tekniska problem. Det förväntade avlägsnandet av existerande produktionsledningar påbörjas inom kort för att möjliggöra borrandet av den nya sidobrunnen.

Stockholm, 7 december 2012

Nicolas Adlercreutz, CFO, +46 70 587 44 88

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbygg-nad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna och Tyskland. PA Resources producerar olja i Västafrika och Nordafrika. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. PA Resources hade intäkter om 2 154 MSEK under helåret 2011. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, Sverige (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 08.30 den 7 december 2012.