PA Resources produktionsrapport kvartal 4, 2011

PA Resources genomsnittliga produktion per dag*

(fat per dag) Helår
Kvartal 4
December
Västafrika 5 300 5 400 6 700
Nordafrika 3 300 3 000 2 800
Koncernen totalt 8 600 8 400 9 500

* Produktionen baseras på licensandel (Working interest), vilket är PA Resources andel av den totala bruttoproduktionen före reduceringar för royalty och skatter etc. Produktionssiffrorna är preliminära.

• Total oljeproduktion, kvartal 4, 2011:                       776 200 fat
  • Genomsnittligt försäljningspris, kvartal 4, 2011:  104 USD per fat (preliminärt)

Stockholm, 9 januari 2012

PA Resources AB

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna och Tyskland. PA Resources producerar olja i Nordafrika och Västafrika. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

PA Resources hade intäkter om 2 227 MSEK under helåret 2010. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, Sverige (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 08.45 CET den 9 januari 2012.

Taggar: