PA Resources skickar ut meddelande om skriftligt förfarande till innehavare av den SEK denominerade obligationen

PA Resources AB (“bolaget”) har idag skickat ut meddelande om skriftligt förfarande till innehavare av den SEK denominerade obligationen (SEK-obligationen) i fråga om de föreslagna ändringarna av dess villkor för att tillåta avnotering och reducerade krav på finansiell rapportering.

Som del av rekonstruktionsplanen som antogs av borgenärerna i oktober 2015, gick PA Resources med på att avnotera sin aktie i syfte att spara på kostnader. Bolaget har ansökt om avnotering av aktien från Nasdaq Stockholm och sista dag för handel är den 15 januari 2016. För att kunna realisera ytterligare kostnadsbesparingar har bolaget valt att gå vidare med avnotering av SEK-obligationen.

Det skriftliga förfarandet kommer ge obligationsinnehavarna möjligheten att ta ställning till de villkorsändringar som krävs för att tillåta avnotering av obligationen och reducera rapporteringskraven på bolaget. Meddelandet om skriftligt förfarande har skickats ut idag och förfarandet avslutas kl 17.00 den 22 januari 2016. Meddelandet kommer finnas tillgängligt (på engelska) på bolagets webbplats www.paresources.se.

Stockholm, 23 december 2015

Petter Hjertstedt, Investor Relations
Tel:         +46 8 545 211 50

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl.08:30 den 23 december 2015.