Registrering av höjt aktiekapital slutförd

PA Resources AB offentliggjorde den 26 juni 2009 att en riktad nyemission av aktier hade genomförts, omfattande 11 miljoner aktier i PA Resources AB till en teckningskurs av 26,50 SEK. Aktiekapitalet har nu också registrerats hos Bolagsverket i Sverige. Nytt aktiekapital i PA Resources AB är 78 257 002 SEK, fördelat på totalt 156 514 004 aktier, med ett kvotvärde på 0,50 SEK per aktie.

Stockholm, 13 augusti 2009

För ytterligare information, kontakta gärna:
CFO, PA Resources AB
Mobil: +46 70 819 59 18

Ann-Kristin Littorin
Informationschef, PA Resources AB
Telefon: +46 8 440 26 09
Mobil: +46 73 923 03 68

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla, utvinna och avyttra olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verk-samhet i Tunisien, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources hade intäkter om cirka 2 420 MSEK under 2008. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.