Uppdatering av aktiviteterna på Block H i Ekvatorialguinea

Oljebolaget White Rose Energy har offentliggjort en infarmning i Block H i Ekvatorialguinea, vilket bidrar till framåtskridna prospekteringsaktiviteter i licensen. En prospekterings­brunn ska borras under 2012. PA Resources är partner i Block H.

Olje- och gasbolaget PA Resources vill härmed informera om den pressrelease som White Rose Energy Ventures har offentliggjort gällande infarmning i Block H i Ekvatorialguinea. White Rose förvärvar sammanlagt 48,75 procents ägarandel av Atlas Petroleum International och ROC Oil (Equatorial Guinea) Company samt blir teknisk operatör för aktiviteterna på licensen.

Prospekteringsaktiviteterna på Block H avancerar nu. Produktionsdelningsavtalets giltighetstid har förlängts till februari 2013 och en prospekteringsbrunn planeras att borras under 2012. Block H innehåller ett flertal prospekt och leads, inklusive Aletaprospektet som är planlagd att borras.

Parternas ägarandelar efter infarmningen visas nedan (procenttalet inom parantes inkluderar det statliga bolaget GEPetrol:s rätt till 5 procents ägarandelar):

• White Rose Energy Ventures 48,75% (46,3125%)
  • Atlas Petroleum International 25,00% (23,75%)
  • Roc Oil (Equatorial Guinea) Company 20,00% (19,00%)
  • PA Resources (genom Osborne Resources Limited) 6,25% (5,9375%)

Stockholm, 3 oktober 2011

PA Resources AB
Mobil: +46 (0)70 819 59 18

är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna och Tyskland. PA Resources är en av Tunisiens större oljeproducenter och har också produktion i Republiken Kongo. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

PA Resources hade intäkter om 2 227 MSEK under helåret 2010. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm, Sverige (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 10.30 den 3 oktober 2011.