Uppdatering gällande Azuritefältet

Olje- och gasbolaget PA Resources lämnar härmed en kort uppdatering gällande produktion och försäljning på Azuritefältet offshore Republiken Kongo.

Den sista produktionsbrunnen på Azuritefältet togs i produktion som kommunicerades den 8 juni och övervakas fortsatt efter den initiala upprensningen av brunnen.

Nuvarande produktionsnivå på Azuritefältet ligger i linje med snittproduktionen under första kvartalet 2011.

PA Resources har under de senaste dagarna genomfört en lifting av olja på Azuritefältet till ett pris av cirka 114 USD per fat.

PA Resources har 35 % ägarandel i produktionsdelningsavtalet för Azuritefältet, operatören Murphy Oil Corporation har 50 % ägarandel och Société Nationale Petroles du Congo har 15 %.

Stockholm, 15 juni 2011

Mobil: +46 (0)70 819 59 18

är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna och Tyskland. PA Resources är en av Tunisiens större oljeproducenter och har också produktion i Republiken Kongo. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources hade intäkter om 2 227 MSEK under helåret 2010. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm, Sverige (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 15.10 den 15 juni 2011.