Utnyttjande av konvertibler i PA Resources AB

Den 18 september 2009 registrerades ytterligare 1 388 700 nya aktier i PA Resources AB hos Bolagsverket till följd av genomförda konverteringar av PA Resources konvertibel 2008/2014.

1 388 700 stycken nya aktier i PA Resources AB (publ) har registrerats hos Bolagsverket till följd av att konvertibler till ett nominellt värde av 22 219 200 SEK har utnyttjats för konvertering. Konverteringskursen är 16 SEK per aktie.

Efter konverteringen uppgår aktiekapitalet i PA Resources AB till 80 416 701 SEK fördelat på 160 833 401 stycken aktier. Det totala lånebeloppet för utestående konvertibler uppgår till 1 095 001 680 SEK efter genomförd konvertering.

Den registrerade aktiekapitalhöjningen hänför sig till konverteringsanmälningar inlämnade under andra veckan i september 2009. Konverteringsperioden löper under hela september månad.

De nya aktierna noteras automatiskt på Oslo Börs respektive NASDAQ OMX Nordiska Börsen Stockholm när registrering sker hos Bolagsverket. Efter registreringen överförs de nya aktierna till innehavarnas VP-konton respektive aktiedepåer vilket beräknas ta upp till cirka sex bankdagar. Handel kan påbörjas när innehavaren ser att de nya aktierna finns på sitt VP-konto eller aktiedepå.

Stockholm, 21 september 2009

För ytterligare information, kontakta gärna:
Vice VD och CFO, PA Resources AB
Mobil: +46 70 819 59 18

Ann-Kristin Littorin
Informationschef, PA Resources AB
Mobil: +46 73 923 03 68

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla, utvinna och avyttra olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verksamhet i Tunisien, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources hade intäkter om cirka 2 420 MSEK under 2008. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.