Norska Tussa Kraft väljer PacketFront BECS™ för hela datanätet

Report this content

Norska Tussa ITK, en del av energibolaget Tussa kraft, har valt PacketFronts BECS™ kontroll- och provisioneringssystem för att hantera alla tjänster i Tussas infrastruktur, oberoende av accessteknologi.

Tussa har en dominerande roll inom telekom och IT i Sunnmöreregionen i nordvästra Norge och erbjuder idag bl.a. IPTV och ”Gigabit to the home”-tjänster på den mycket snabbt växande norska fibermarknaden. NetNordic, PacketFronts partner i Norge, kommer att leverera och installera PacketFronts automatiserade lösning - både i det fibernät som utvecklas och det existerande ADSL-nät som idag omfattar mer än 5000 kunder. ”Tussa har utvärderat flera tänkbara lösningar och valde PacketFronts lösning delvis på grund av deras enastående meritlista i form av framgångsrika nätinstallationer både i Norden och i övriga Europa, men också för att de har en stor mängd installationer globalt, varav flera i Norge. Med PacketFronts paketerade lösning kan vi automatisera hela vårt nätverk och lägga till alla typer av tjänster oberoende av den accessteknologi kunden har, oberoende om det är dagen DSL-installation eller nyinstallation baserat på fiber, trådlöst eller CaTV.” kommenterar Ivar Driveklepp, VD på Tussa IKT. ”Vi är stolta över att Tussa IKT har valt att ansluta sig till den stora mängd nät som använder PacketFronts lösning för att få mätbara fördelar i automatiseringen av näthanteringen. NetNordic, vår sedan länge etablerade partner på den norska marknaden, kommer att genom sin stora erfarenhet och kunskap säkerställa att projektet blir framgångsrikt”, kommenterar Hubert Schanne, VD på PacketFront Systems AB. PacketFronts BECS™ kommer att användas av Tussa som ett kontroll- och tjänsteprovisioneringssystem för alla tjänster och accessteknologier, inklusive FTTH AON, FTTH PON, xDSL, CMTS och trådlösa nät. Lösningen inkluderar förutom BECS™ även PacketFront’s nya aggregeringsrouter, Service Engine och Advanced Service Router, ASR. Lösningen gör det möjligt att automatiskt kontrollera nätet och tjänstehanteringen i nätet och därigenom få mycket låga hanteringskostnader. På samma gång ger lösningen ett enhetligt gränssnitt för tjänsteleverantörer och möjligheten att etablera tjänster oberoende av accessteknologi.

Taggar: