• PacketFront/

Report this content

Bredbandsnät görs mer framtidssäkra genom PacketFronts kostnadseffektiva lösning för single-mode fiber ända fram till hemmet Stockholmsbaserade nätverksföretaget PacketFront är nu först i världen att lansera en kostnadseffektiv lösning för installation av single-mode fiber ända fram till hemmet (eller företaget) i ett bredbandsnät. "Många av våra kunder bygger idag sina nät med multi-mode fiber p.g.a. de höga kostnaderna på aktiv utrustningen för single-mode fiber. De flesta skulle dock hellre vilja använda single-mode, då det ger en avsevärt prestanda. Vi är stolta över att nu kunna erbjuda en single- mode lösning till ett pris som andra inte ens kan erbjuda för multi-mode lösningar", säger Martin Thunman, VD på PacketFront. PacketFront lanserar två single-mode versioner av sina bredbandsroutrar och hemmaswitchar: en "short reach" och en "long reach". Konverterare är alltså inbyggda i produkterna och ersätter behovet av dyra, externa konverterare som även ökar nätets komplexitet och underhållsbehov. PacketFront har nu marknadens bredaste produktportfölj av specialbyggda produkter för accessnivån i fiberbaserade bredbandsnät. Företaget erbjuder med dessa tillägg 15 modeller av bredbandsroutrar, fem modeller multi-service hemmaswitchar samt ett integrerat kontroll- och provisioneringssystem. "Vår målsättning är att vara ledande inom lösningar för fiberbaserade bredbandsnät. Vi kommer fortsätta lansera intelligenta produkter som ger våra kunder möjligheter att skapa nya differentierade tjänster och hålla de operativa kostnaderna låga", avslutar Martin Thunman. Om PacketFront PacketFront utvecklar och marknadsför integrerade lösningar för Ethernet- baserade bredbandsnät, vad företaget kallar äkta bredbandsnät. PacketFront grundades av ett team med gedigen erfarenhet av utmaningarna inom bredbandsnät. Grundarna har tidigare hållit ledande positioner på företag som Bredbandsbolaget, Cisco Systems, Tele2, Netcom m.fl. Företaget har idag 30 anställda. För mer information: www.packetfront.com Kontakt: Martin Thunman, VD, 08-694 84 84 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT01030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT01030/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT01030/wkr0003.jpg Broadband router http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT01030/wkr0004.jpg Martin Thunman