• Pågen/

Pågen Gifflar presenterar årets smak - dubbel fyllning med blåbär och vanilj

Årets smaknyhet från Pågen Gifflar är konceptet Two in One, Gifflar med extra mycket blåbärs- och vaniljfyllning.

Ett tydligt tecken på att våren är här är att den nya smaken av Pågen Gifflar dyker upp i butikerna och årets smak, vanilj och blåbär, är en nyhet i dubbel bemärkelse. För första gången sedan Gifflarna började bakas för 41 år sedan samsas en kombination av två smaker i en och samma Giffel, ett koncept som kallas Two in One. I årets tillskott till sortimentet finns både klassisk vanilj och smakrik blåbärssylt i Gifflar med ännu mer fyllning än tidigare.

-          Pågen Gifflar är Sveriges mest sålda fikabröd och vi ville i år bjuda alla de som älskar våra Gifflar på en nyhet i dubbel bemärkelse. Blåbär hör sommaren till och tillsammans med klassisk vanilj har vi en dubbelt så god smakupplevelse som kommer att passa perfekt på stranden eller utflykten i sommar, säger Boel Lagerwall, kommunikationschef.

Över 200 miljoner Gifflar bakas varje år och sommaren, då många åker på utflykt eller spenderar dagen på stranden, är högsäsong. Utöver Pågen Gifflar Two in One finns Pågen Gifflar precis som tidigare i smakerna Kanel, Choko, Vanilj och säsongsfavoriten Saffran.

Pågen Two in One med blåbär och vanilj finns i butik från vecka 19 och har rekommenderat cirkapris 22 kronor.

Fler bilder finns här:  http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/pagen_ab/image/list

Gifflarnas historia: Pågen Gifflar är en riktig fikafavorit hos svenskarna och Sveriges mest köpa fikabröd. Gifflarna skapades av en slump då vissa av kanelsnäckorna i bageriet ställde sig på högkant. De ansågs då inte tillräckligt fina för att säljas, men en klok bagare där i bageriet för över 40 år sedan insåg att de smakade alldeles utmärkt. Resten är som man brukar säga smakhistoria.

För ytterligare information, var vänlig kontakta: Boel Lagerwall, kommunikationschef, 040 32 39 90, boel.lagerwall@pagen.se

Pågen AB är Sveriges ledande bageri. Vi är ett familjeföretag vars bagartradition började redan 1878. Varje dag förser vi brödälskare över hela Europa med Pågen® bröd, Gifflar™ och KRISPROLLS® skorpor. Vi omsätter 2,7 miljarder SEK och har 1400 medarbetare som bakar med kärlek. Läs mer på www.pagen.se