Pågen presenterar årets nya Giffelsmak

Att det alltid finns ett tillfälle att njuta av en påse Pågen Gifflar är det många som redan känner till. Den populära lilla vetesnurran kommer nu i ytterligare en tappning med en klassisk och mycket uppskattad smak, nämligen Äpple med kanel.

Lagom till våren då de allra flesta börjar spendera allt mer tid utomhus lanserar Pågen en ny Giffel som har en härlig fyllning av solmogna röda äpplen med en touch av kanel.

• Gifflar gör sig extra bra när du är ute på språng, har picknick eller gör en utflykt, eftersom förpackningen är enkel att ta med sig och innehållet är perfekt att dela och räcker till många. Extra smidiga är Gifflarna att ha med ute i farten eftersom de varken kladdar eller smular, säger Eva Smidfelt, marknadschef på Pågen.

Gifflar är ett enkelt och gott mellanmål, något som delvis förklarar varför Gifflar är Sveriges mest sålda fikabröd.

• Gifflarna gör sig lika bra hemma, inte minst om du har ont om tid och inte orkar stå och baka. Av många konsumenter beskrivs Gifflarna ofta som den godaste delen på kanelbullen, vilket ju är ett fantastiskt omdöme fortsätter Eva Smidfelt.

Gifflar finns även i smakerna Kanel, Vanilj samt i säsongsvarianterna Saffran och Pepparkaka. Pågens Gifflar är alltid färska och aldrig frysta och bakas i Sverige på Pågens bageri i Göteborg.

Pågen Gifflar Äpple med kanel finns i butik från vecka 15. En påse innehåller 260g till ett rekommenderat cirkapris på 21,50 kr.

För ytterligare information, kontakta:

Anna Säfström, informatör
anna.safstrom@pagen.se

Pågen AB är Sveriges ledande bageri. Vi är ett familjeföretag vars bagartradition började redan 1878. Varje dag förser vi brödälskare över hela Europa med Pågen® bröd, Gifflar™ och KRISPROLLS® skorpor. Vi omsätter 2,7 miljarder SEK och har 1400 medarbetare som bakar med kärlek. Läs mer på www.pågen.se