• Pagero AB/

Amazon Business väljer Pagero för att tillhandahålla automatiserad dokumenthantering till företagskunder

Detta tillkännagivande och dess information bedöms inte ha betydande inverkan på Pagero Groups resultat

Pagero och Amazon Business inleder samarbete för att stödja program för elektronisk dokumenthantering för Amazon Business-kunder.

Amazon Business-kunder kommer att ha tillgång till Pageros globala nätverk för digital och automatiserad kommunikation av affärsdokument. Tjänsten kommer att hjälpa kunderna att spara tid och minska felhantering genom att ta emot fakturor digitalt och automatiskt samt säkerställa efterlevnad av lokala krav på e-fakturering.

"Vi är mycket glada över att välkomna Amazon Business som partner. Eftersom vi båda arbetar för en framtid där det är enkelt, digitalt och sömlöst att göra affärer, har jag höga förhoppningar på vad vi kan åstadkomma tillsammans”, säger Bengt Nilsson, VD på Pagero.

Nabil De Marco, direktör på Amazon Business Europe säger: "Vi jobbar hårt varje dag för att göra kundupplevelsen på Amazon Business enklare och mer effektiv. Jag ser fram emot hur samarbetet med Pagero kommer att skapa en smidigare faktureringsupplevelse för kunder som vill ta emot och hantera fakturor från oss elektroniskt.”

Det gemensamma erbjudandet kommer initialt att göras tillgängligt för direktkunder till Amazon Business i Europa, men det finns planer på att utöka till andra geografiska områden beroende på kundernas behov.

Pagero erbjuder ett Smart Business Network som kopplar ihop köpare och säljare världen över för automatiserad och säker kommunikation av affärsdokument (t.ex. ordermeddelanden, fakturor och betalfiler) i enlighet med lokala regler. Pageros öppna nätverk, i kombination med ett stort utbud av appar, hjälper företag att effektivisera sina köp- och säljprocesser samt dra nytta av korrekta och tillförlitliga data. Vårt erbjudande är globalt och är oberoende av företagsstorlek, bransch och affärssystem. Läs mer på pagero.se

Om Amazon Business
Amazon Business helps millions of customers worldwide—from small businesses, schools, hospitals, non-profit organizations, and government agencies, to large enterprises with global operations—reshape their procurement with cost and time savings, greater productivity, and insightful purchasing analytics. Procurement and business leaders enjoy convenient shipping options on hundreds of millions of supplies across categories like office, IT, janitorial, food service, and professional medical supplies. Customers also have access to a variety of business-tailored features and benefits, including a curated site experience, Business Prime, business-only pricing and selection, single or multi user business accounts, approvals workflow, purchasing system integrations, payment solutions, VAT invoicing tools, dedicated customer support, and more. Amazon Business is currently available in the United States, Canada, United Kingdom, Germany, France, Italy, Spain, Japan, and India. For more information, visit www.business.amazon.com, www.amazonbusinessblog.com, and @AmazonBusiness.