Bengt Nilsson utsedd till ordförande i GENA

Den 30 november 2023 utsågs Pageros VD Bengt Nilsson till styrelseordförande i GENA (Global Exchange Network Association) vid dess årsstämma.

GENA, tidigare EESPA (European E-invoicing Service Providers Association), är en branschorganisation och community för 100+ tjänsteleverantörer från olika sektorer som grundades 2011.

"Jag är tacksam för det fortsatta förtroendet från organisationen och ser fram emot att fortsätta forma den här branschen tillsammans med våra GENA-medlemmar runt om i världen. Jag tror att "öppenhet" är framtiden för utbyte av e-dokument och att effektivt och sömlöst samarbete mellan tjänsteleverantörer är avgörande för att få det att hända", säger Bengt Nilsson, VD för Pagero och styrelseordförande i GENA.

Pagero har varit medlemmar i GENA (EESPA) sedan dess ursprung 2011.

For more information

Oscar Wegland, CMO
Oscar.wegland@pagero.com

Pagero erbjuder ett Smart Business Network som kopplar ihop köpare och säljare för säker och automatiserad överföring av ordrar, fakturor, betalningsinstruktioner och andra affärsdokument. Med ett öppet nätverk och ett stort antal appar med olika funktioner hjälper Pagero företag att effektivisera sina order-to-cash- och purchase-to-pay-processer och utnyttja fördelarna med korrekta och tillförlitliga affärsdata. Allt detta får du tillgång till, oavsett plats, bransch, storlek eller system. Mer information på www.pagero.com