Pagero Compliance Services möter kundernas utmaningar

För att möta kundernas ökande efterfrågan då antalet länder som inför e-fakturering och CTC-krav (continuous transaction controls) ökar över hela världen, introducerar Pagero ett uppdaterat erbjudande inom compliance services. Detta kommer att tillgodose kundernas behov och hjälpa dem att uppfylla de föränderliga reglerna med hjälp av olika verktyg och servicenivåer.

Tillkomsten av nya regler för e-fakturering och CTC globalt visar inga tecken på att avta. Som svar på detta har vi infört flera olika nivåer av tjänster för att hjälpa våra kunder att hålla jämna steg med det komplexa regelverkslandskapet.

Flexibla compliance-tjänster skräddarsydda för olika behov

De flexibla compliance-tjänsterna tillgodoser olika kundbehov och operativa utmaningar med hjälp av nedanstående lösningar som består av olika nivåer.

Nivå 1: Tillgång till information

Pagero Regulatory Atlas ger en kortfattad översikt över gällande krav på e-fakturering över hela världen. Detta inkluderar format och modeller som implementeras i olika länder och ger läsaren de mest relevanta regeluppdateringarna.

Dessutom håller vår månatliga Compliance Monitor användarna informerade om den senaste utvecklingen inom e-fakturering och CTC.

Nivå 2: Tillgång till detaljerad information i realtid

Användare av Pagero Network kan prenumerera på Compliance Notiser i realtid, som ger detaljerade meddelanden om ändringar i lagstiftningen i de länder som stöds. Dessa Compliance Notiser ger en högre detaljnivå än den information som finns tillgänglig på Pageros hemsida.

Dessutom ger Country Compliance Reports omfattande insikter i reglerna för e-fakturering och e-arkivering i de respektive länder som omfattas.

Nivå 3 Compliance Library

Compliance Library är en omfattande databas som innehåller krav på e-fakturering, CTC och e-arkivering i över 75 länder. Dessutom innehåller det förklaringar av olika modeller för e-fakturering och CTC och dess konsekvenser för affärsverksamheten.

Biblioteket har sammanställts av Pageros juridiska experter och innehåller detaljerade analyser och förklaringar som bygger på tillförlitliga källor och direkt information från lokala myndigheter och uppdateras kontinuerligt.

Nivå 4: Compliance Centre of Excellence

Pagero driver två regionala kompetenscenter (CoE) för e-fakturering och CTC Compliance och erbjuder kunderna personlig och praktisk support för efterlevnad.

Genom CoE får kunderna insikter i hur regleringarna påverkar deras verksamhet och får uppdateringar om inofficiella eller planerade utvecklingar som inte är allmänt kända.

Sammanfattningsvis kan sägas att i takt med att de globala regelverken kring e-fakturering och CTC fortsätter att utvecklas vänder sig företagen till omfattande lösningar för compliance för att säkerställa efterlevnad och operationell effektivitet.

Prata med våra compliance experter

Är du intresserad av mer avancerade efterlevnadstjänster som Compliance Library och CoE? Hör av dig så får du veta mer!

Konktakta oss

Upptäck alla våra lösningar för compliance

Få en överblick över andra tjänsteområden inom Pagero Compliance, inklusive e-arkivering, e-rapportering, indirekt skatt och mycket mer.

Pageros lösningar för regelefterlevnad

Få tillgång via Pagero Store

Som Pagero-kund kan du köpa Compliance Services direkt i Pagero Store.

Gå till Store