Pagero offentliggör Erbjudandehandling avseende erbjudandet att förvärva Tungsten

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, HELT ELLER DELVIS, DIREKT ELLER INDIREKT I, TILL ELLER FRÅN NÅGON JURISDIKTION DÄR SÅDANA ÅTGÄRDER KAN ANSES UTGÖRA ETT BROTT MOT LOKALA VÄRDEPAPPERSLAGAR ELLER BESTÄMMELSER. DETTA PRESSMEDDELANDE UTGÖR VARKEN ETT ERBJUDANDE OM ATT KÖPA ELLER SÄLJA ELLER ANFORDRAN ATT LÄMNA ERBJUDANDE OM KÖP ELLER FÖRSÄLJNING AV AKTIER.

Den 9 maj 2022 offentliggjorde Pagero Group AB (publ) (”Pagero”) att man ingått ett avtal med Tungsten Corporation plc (”Tungsten”) angående villkoren för ett rekommenderat kontant uppköpserbjudande att förvärva samtliga nuvarande och framtida stamaktier i Tungsten (”Erbjudandet”). Avsikten är att förvärvet ska implementeras som ett uppköpserbjudande i enlighet med Companies Act i Storbritannien, varvid aktieägarna i Tungsten erhåller 48 pence per aktie om de väljer att acceptera Erbjudandet.

Pagero tillkännager nu att erbjudandehandlingen, som innehåller fullständiga villkor och anvisningar för Erbjudandet samt tillvägagångsätt för att acceptera Erbjudandet (”Erbjudandehandlingen”), offentliggörs och distribueras till aktieägarna i Tungsten idag, tillsammans med tillhörande anmälningssedel. Med förbehåll för vissa restriktioner relaterade till personer i vissa jurisdiktioner, kommer Erbjudandehandlingen göras tillgänglig på Pageros hemsida och på Tungstens webbplats (www.tungstenntwork.com/takeover-documentation/).

Sista dagen för att acceptera Erbjudandet under acceptperioden är kl. 13.00 (London-tid) den 18 juli 2022 (eller sådan tidigare tidpunkt eller datum som Pagero beslutar, med godkännande av den brittiska Takeoverpanelen, om sådant godkännande krävs.

Om ej annat anges har definitioner i detta offentliggörande samma innebörd som de har i Erbjudandehandlingen.

Certified adviser

Erik Penser Bank är Certified Adviser och nås på +46 (0) 8-463 83 00 och certifiedadviser@penser.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Bengt Nilsson, VD

E-mail: bengt.nilsson@pagero.com

Jan-Olof Ohlsson, CFO

E-mail: jan-olof.ohlsson@pagero.com

Pagero erbjuder ett Smart Business Network som kopplar ihop köpare och säljare världen över för automatiserad och säker kommunikation av affärsdokument (t.ex. ordermeddelanden, fakturor och betalfiler) i enlighet med lokala regler. Pageros öppna nätverk, i kombination med ett stort utbud av appar, hjälper företag att effektivisera sina köp- och säljprocesser samt dra nytta av korrekta och tillförlitliga data. Vårt erbjudande är globalt och är oberoende av företagsstorlek, bransch och affärssystem.

Viktig information

Detta uttalande är inte avsett att vara, och utgör inte, ett erbjudande om att förvärva aktier, eller ett erbjudande om att sälja eller en uppmaning till ett erbjudande om att köpa aktier, och inte heller ska det anses utgöra ett erbjudande om att köpa eller sälja aktier i någon jurisdiktion i vilken ett sådant erbjudande, en sådan uppmaning eller en sådan försäljning skulle vara olaglig. Erbjudandet kommer att tillhandahållas enbart genom särskilda erbjudandehandlingar som kommer innehålla fullständiga villkor och förutsättningar för Erbjudandet, inklusive hur det ska accepteras.

Offentliggörande, distribuering och publicering av detta pressmeddelande i jurisdiktioner utanför Storbritannien och Sverige kan vara förbjudet enligt lag. Varje individ som är föremål för lagstiftning i en annan jurisdiktion än Storbritannien och Sverige bör underrätta sig om och följa tillämpliga bestämmelser. Underlåtelse att följa tillämpliga bestämmelser kan utgöra en överträdelse av tillämpliga värdepapperslagar i en sådan jurisdiktion. I den utsträckning det är tillåtet enligt tillämpliga lagar frånsäger sig bolagen och personerna som är involverade i Erbjudandet allt ansvar för sådana överträdelser.

I den utsträckning detta pressmeddelande innehåller framåtriktade uttalanden representerar sådana uttalanden inte fakta och kännetecknas av ord som "ska", "förväntas", "tror", "uppskattar", "avser", "ämnar", "antar" och liknande uttryck. Sådana uttalanden uttrycker Pageros avsikter, åsikter eller nuvarande förväntningar eller antaganden. Sådana framåtriktade uttalanden är baserade på nuvarande planer, uppskattningar och prognoser som Pagero har gjort efter bästa förmåga men som Pagero inte påstår kommer vara korrekta i framtiden. Framåtriktade uttalanden är förenade med risker och osäkerheter som är svåra att förutse och generellt inte kan påverkas av Pagero. Det bör hållas i åtanke att faktiska händelser eller utfall kan skilja sig väsentligt från vad som omfattas av, eller ges uttryck för, i sådana framåtriktade uttalanden.