Pagero öppnar kontor i Japan

Den 24 oktober tillkännager Pagero sin strategiska expansion till Japan för att bättre betjäna lokala och multinationella företag som implementerar det lokala "kvalificerade fakturasystemet" (Qualified Invoice System).

2021 lanserade de japanska myndigheterna en ny metod för avdrag för ingående skatt, känd som "Qualified Invoice System" för implementering från 1 oktober 2023. Systemet kommer att tillåta skattebetalare att begära japansk konsumtionsskatt (JCT) från JCT-registrerade leverantörer, med Peppol e-fakturering som rekommenderat format av Japan Digital Agency (JDA).

Efter anställningen av Yukihiro Ieda tidigare under året höll Pagero ett seminarium i Tokyo, Japan i oktober för att tillkännage sin expansion till den japanska marknaden och sitt åtagande att betjäna kunder i Japan.

"Vårt inträde i Japan markerar en viktig milstolpe för Pagero. Eftersom det japanska affärslandskapet genomgår ett snabbt digital mognande, särskilt med introduktionen av Peppol, står vi i framkant, beredda att spela en väsentlig roll i denna digitaliseringsövergång. Vi ser marknadens växande behov och är redo hjälpa både lokala och internationella företag när de navigerar kommande förändringar”, säger Bengt Nilsson, VD för Pagero.

"Det finns en ökande efterfrågan på digitala automationslösningar i Japan och vårt strategiska inträde göras för att stödja både befintliga och framtida kunder på marknaden. Vi ser fram emot att etablera oss på marknaden tillsammans med våra uppskattade lokala och globala partners”, säger Yukihiro Ieda, Country Manager Japan på Pagero.

För frågor, vänligen kontakta:

Oscar Wegland
CMO
oscar.wegland@pagero.com

Pagero erbjuder ett Smart Business Network som kopplar ihop köpare och säljare världen över för automatiserad och säker kommunikation av affärsdokument (t.ex. ordermeddelanden, fakturor och betalfiler) i enlighet med lokala regler. Pageros öppna nätverk, i kombination med ett stort utbud av appar, hjälper företag att effektivisera sina köp- och säljprocesser samt dra nytta av korrekta och tillförlitliga data. Vårt erbjudande är globalt och är oberoende av företagsstorlek, bransch och affärssystem. Läs mer på pagero.se