Pak Logistik intressenter AB äger över 30 procent av aktierna och rösterna i Jetpak

Report this content

Detta pressmeddelande är inte ett erbjudande om förvärv av aktier. Detta pressmeddelande offentliggörs i enlighet med Aktiemarknadens självregleringskommittés Takeover-regler för vissa handelsplattformar.

Pak Logistik Intressenter AB, org.nr. 559469-9505 (”Pak Logistik Intressenter”), ett bolag som är helägt av Paradeigma Partners AB, org.nr. 559122-5668 (”Paradeigma”), har genom att utnyttja en återköpsrätt avseende tidigare sålda aktier[1] förvärvat 527 042 aktier i Jetpak Top Holding AB (publ) (“Jetpak”). Genom förvärvet har Pak Logistik Intressenter och Paradeigma uppnått ett sammanlagt aktieinnehav i Jetpak om 4 182 344 aktier, motsvarande ett innehav om cirka 34,32 procent av det totala antalet aktier och röster i Jetpak.[2]

Genom förvärvet passeras gränsen för budplikt vilket innebär att Pak Logistik Intressenter är skyldigt att offentliggöra ett budpliktsbud avseende resterande aktier i Jetpak inom fyra veckor från förvärvet, alternativt avyttra så många aktier att Pak Logistik Intressenters (tillsammans med Paradeigmas) aktieinnehav representerar mindre än tre tiondelar av röstetalet för samtliga aktier i Jetpak. Pak Logistik Intressenter avser att senast den 27 juni 2024 antingen meddela att Pak Logistik Intressenter (tillsammans med Paradeigma) inte längre äger 30 procent eller mer av rösterna i Jetpak eller genom ett separat pressmeddelande offentliggöra ett budpliktsbud avseende resterande aktier i Jetpak. Det totala vederlaget för de återköpta aktierna uppgår till 84,70 SEK per aktie[3] och VWAP för de 20 handelsdagar som infaller omedelbart innan detta offentliggörande uppgår till 93,32 SEK.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Joel Gedin, Fogel & Partners,
joel.gedin@fogelpartners.se, tel. nr. 0707 50 08 50

Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 30 maj 2024 kl. 13.30 CET.

Viktig information
Detta pressmeddelande är inte ett erbjudande om förvärv av aktier. Den som passerar budpliktsgränsen om 30 procent av rösterna i ett bolag med aktier upptagna till handel på en multilateral handelsplattform ska i enlighet med Punkt III.1 i Aktiemarknadens självregleringskommitté Takeover-regler för vissa handelsplattformar offentliggöra att budpliktsgränsen har passerats. Detta pressmeddelande utgör ett sådant offentliggörande.

[1] Vänligen se Paradigm Capital Value Fund (Sicav)s pressmeddelande från 26 januari 2024 för ytterligare information.

[2] Baserat på totalt 12 187 675 aktier utgivna av Jetpak.

[3] Vilket motsvarar det högsta priset som Pak Logistik Intressenter och dess närstående parter har betalat för aktier i Jetpak under den sexmånadersperiod som infaller omedelbart innan datumet för detta pressmeddelande.