Pål Jonson (M) besöker regionala näringslivsaktörer

Report this content

Fredag den 11 april besöker riksdagskandidaten Pål Jonson den värmländska tankesmedjan 06:30 samt Centrum för forskning om regional utveckling (CERUT) och Grants and Innovation Office (GIO) på Karlstads Universitet.

Tankesmedjan 06:30 är ett oberoende nätverk av värmländska entreprenörer som tillsammans har tagit fram en ”offensiv strategi för tillväxt i Värmland”. Detta dokument utgör ett spännande och intressant komplement till Värmlandsstrategin. CERUT och GIO är båda institutioner på Karlstads universitet som arbetar för att stärka samarbetet mellan det regionala näringslivet och akademin.

Med en bakgrund inom näringslivet, akademin och politiken har Pål Jonson valt att prioritera verksamhetsbesök som berör regional utvecklig högt.

– Värmlands framtida konkurrenskraft byggs på företagaranda, forskning, innovation och entreprenörskap. En aktiv samverkan mellan näringsliv och universitet tillsammans med utvecklandet av t.ex. vår unika värmländska skogsnäring är en av de viktigaste komponenterna för att säkra länets framtida tillväxt. Jag ser fram emot att få ta del av ny kunskap och nya idéer om hur vi kan bygga ett starkare Värmland genom verksamhetsbesöken på 06:30 och på Karlstad universitet, säger Pål Jonson (M), tvåa på riksdagslistan i Värmland.

För mer information kontakta:
Pål Jonson: 0738-205847
Carl Albinsson: 076-8478495