Palette lanserar ny molntjänst för fakturahantering - Palette Online

Report this content

PaletteOnline ”Startklar på dagar – inte veckor!” är löftet för den tjänst som gör det möjligt att sköta all fakturahantering, från mottagning till betalning, som en tjänst i Molnet.

För många företag är det ett stort beslut att införa ett nytt system för den ena eller den andra processen. Med Palette Online tar vi bort den tröskeln och gör insteget till en effektiviserande fakturahanteringsprocess så enkelt som möjligt” säger Peter Sjöberg, Produkt Marketing Manager på Palette.

Med Palette Online är det oerhört enkelt att komma igång med marknadens erkänt bästa system för fakturahantering. ”Som kund på Palette Online behöver man egentligen bara göra tre saker för att komma igång: Välj storlek på Palette Online, välj hur mottagandet av fakturor ska ske och ge oss grundläggande företagsuppgifter, användare och objekt i konteringen” berättar Peter och fortsätter ”de två besluten är väldigt enkla och att fylla i företagsinforma-tionen kan vem som helst med kännedom göra på några minuter genom att kopiera och klistra in informationen den struktur som vi förser kunden med.”

När kunden bidragit med info så bygger Palette systemet och driftsätter lösningen för test, detta inkluderar både online-skanning av fakturor och kopplingen till kundens ekonomi­system. Inom några dagar kan kunden testa sin miljö och starta produktionen omgående!

Molntjänsten överbryggar alla tekniska utmaningar och det företagsinterna driftsansvaret. Företagens ekonomiavdelning kan omgående skörda frukterna av systemet i form av lägre arbetsbelastning, bättre kontroll och sänkta kostnader. Abonnemanget på systemet sker månadsvis baserat på antalet fakturor, vilket innebär att investeringsnyttan är omedelbar. Enklare har det aldrig varit!

Vi är helt övertygade att detta kommer effektivisera administrationen. Med Palett Online Express vänder vi oss i första hand till företag i storleksordningen 2.000 – 25.000 inkommande fakturor per år. Att kunna hantera alla sina fakturor, inklusive skanning och verifiering, i Molnet bara dagar efter det att man bestämt sig låter för många som helt orimligt men för Palette är detta ett helt realistiskt krav på oss som tjänsteleverantör.

Palette Online är en tjänst som levereras i tre varianter:

• Palette Online Unplugged – Snabbast tänkbara driftsättning. Kopplingen till ekonomisystemet sköts via standardiserat filformat. Passar utmärkt för den lilla kunden, kunder som är i färd med att byta ekonomisystem men vill ha kontroll på fakturaprocessen under tiden samt de företag som vill göra ett testskott/proof of concept
  • Palette Online Express – Med erfarenhet av 1000 kunder erbjuder vi en fakturahantering som passar era behov. Ansluter till något av marknadens populäraste ekonomisystem via WebServices och hantera fakturascanning och verifiering i molnet. Full service på några få dagar!
  • Palette Online Arena – den kompletta lösningen där alla delar i produktfamiljen finns tillgängliga. För de kunder som vill ha mer än bara fakturahantering och/eller har speciella behov för en unik process.

För att ta emot inkommande fakturor kan man, förutom att ta emot e-fakturor, välja på:

• Skanna och verifiera själv med något av på marknaden förekommande system som Readsoft, Kofax m.fl
  • Skanna lokalt men verifiera i Molnet (kräver ingen installation lokalt)
  • Servicebyrå tjänst som tar hand om alla inkommande fakturor och skannar dessa för att skicka data och bilder direkt in i systemet.

Kopplingen till lokalt ekonomisystem sker med en säker Webservice. En klient lokalt hos kunden kommunicerar med en klient i Molnet för att skicka transaktioner mellan Palette Online och ekonomisystemet

Press contact: Petra Hagman 46 8 763 092 25 e-post: petra.hagman@palettegroup.com

Om Palette
Palette utvecklar, marknadsför och säljer programvara för att effektivisera och automatisera arbetsflöden för hela processen från beställning till betalning. Med vår egenutvecklade produktsvit PaletteArena hjälper vi allt från små företag till stora koncerner att ta hand om och effektivisera de ekonomiska
processerna. Med marknadens vassaste system och ett brett spektrum av tjänster gör vi livet enklare för mer än 1000 företag i 34 länder. Palette grundades 1993 och är marknadsledande i Skandinavien. Vi har
försäljningskontor över hela Europa, USA och Asien.
Läs mer på www.palettegroup.com eller www.palette.se

info@palette.se

Taggar: