Pallas Group AB (publ) tecknar avtal om likviditetsgarant med Mangold Fondkommission AB

Pallas Group AB (publ) har idag tecknat avtal om likviditetsgarant med Mangold Fondkommission AB. Åtagandet innebär att likviditetsgaranten åtar sig att ställa kurser på både köp- och säljsidan när så är möjligt, med verkan att skillnaden mellan köp- och säljkurs inte överstiger en viss nivå. Syftet med avtalet är att främja likviditeten i Bolagets aktie

Bolagets B-aktie handlas på Nasdaq North Growth Market. Antalet aktieägare är cirka 700 st. Certified Adviser för bolaget är Mangold Fondkommission AB, tel: 08-503 015 50.

Fiskebäck i september 2019

Denna information är sådan information som Pallas Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 september 2019 kl. 1745 CET.

För ytterligare information kontakta Koncernchef Jesper Starander:
jesper.starander@sesab.net eller tfn: +46(0) 31 13 50 28

Pallas Group AB (publ) med säte i Göteborg är ett rederibolag som grundades år 2000. Pallas Group äger och driver dotterbolaget Pallas Shipping som äger två tankfartyg. Bolaget listades på Nasdaq North Growth Market den 7 juli 2010 och har cirka 700 aktieägare. Pallas Group AB ingår i Smart Energy koncernen som är noterat på NGM Nordic. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission, Tel.nr: 08-503 01 550