PALLAS TECKNAR TIMECHARTERAVTAL MED STENA OIL

Pallas Group har tecknat ett timecharteravtal med Stena Oil för dess bunkerfartyg Pallas Glory. Pallas Glory kommer att operera i hela Europa för Stena och förse andra fartyg med bränslen. Avtalet är uppdelat i ett flertal perioder där Stena har option på att utnyttja de perioder de vill.

”Det är med stolthet Pallas nu har skrivit detta avtal med Stena Oil som ingår i Stena Metall koncernen. Alla i Pallas teamet är stolta över detta förtroende som Stena Oil visar Pallas Group. Nu har Pallas Glory fått en uppdragsgivare som är en mycket etablerad bunkerleverantör i Europa, med lång erfarenhet och stor kunskap inom bunkerbranschen. Nu blickar vi framåt med nya projekt inom Pallas där fokus ligger på nischade bunkerfartyg”. Citat: Fredrik Johansson, VD Pallas Group AB

………………………………………………………………………………….

För ytterligare information kontakta Pallas Group

Pallas Group AB(publ) med säte i Göteborg är ett rederibolag som grundades år 2000. Pallas Group äger och driver dotterbolaget Pallas Shipping som äger tre fartyg. Bolaget listades på Nasdaq OMX First North den 7 juli 2010 och har cirka 1100 aktieägare. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission.