Kabooti, framtidens hemorrojddyna

Report this content

Som många säkert vet är det inte lätt att erbjuda hjälpen som finns, då många idag skäms över åkommorna de lider av. Framför allt när det gäller ändtarmsbesvär. Men det har nu kommit en nyhet som kommer att underlätta vid hemorrojd-, ändtarms- och nedre ryggbesvär. Hemorrojdringen har moderniserats och Kabooti dynans unika design är tilltalande för dagens användare.

Kabooti® Hemorrojddyna finns nu tillgänglig på den svenska marknaden och den  ny hemorrojddynan passar faktiskt in i det moderna, och utseendefixerade, samhället. Kabooti® Hemorrojddyna har kvar den inre klassiska donut-formen (en dyna med ett utskuret, rundat triangel-format hål) men den har uppdaterats jämfört med sina föregångare. Dynan har förstärkts vid de fyra hörnen, vilket ger dynan ett mer fyrkantigt utseende och därmed får en ökad stabilitet. Den har även fått något så enkelt som ett heltäckande fodral i en slitstark, dubbelstickad trikå, vilket gör att den ser ut som vilken vanlig sittdyna som helst. Dynan är designad för att uppfylla tre funktioner och kan ersätta tre separata dynor nämligen hemorrojdringen, svanskotdynan och sittkilen.
Egentligen är det fel att kalla Kabooti för enbart en hemorrojddyna eftersom den kan lindra vid så många fler åkommor. Har man nyligen opererat sig eller behöver lindring för svanskotan och hjälp till bättre rygghållning när man sitter kan man med flera fördelar rekommendera användningen av Kabooti.
Kabooti® Hemorrojddyna försäkrar komfort och lindring under en lång tid och ses därför som en heldagskudde. Den kan användas i flera sittpositioner och passar till olika möbler och fordon, från passagerarstolarna i bilen till flera rullstolsmodeller. Män som kvinnor, på arbetet eller i hemmet, kan alla få hjälpa av Kabooti, den moderna dynan.
Snabbfakta om Kabooti® Hemorrojddyna
  • Passar på de flesta stolar och även i de flesta rullstolar.
  • Kabooti är ergonomisk, stabil och framför allt, bekväm.
  • Tryckavlastande för lår och rumpa. Fördelar trycket optimalt.
  • Hålet i kudden är triangulärt.
  • Kabooti hemorrojdkudde har ett avtagbart överdrag som kan tvättas i 60 grader C.
  • Överdraget är gjort i ett stretchmaterial.
  • Kudden har fyra stabiliserande hörn.
Snabbfakta om hemorrojdbesvär
  • 4% av Sveriges befolkning lider dagligen av hemorrojder och 50% av befolkningen kommer någon gång att drabbas.
  • 1,070,000 hemorrojdprodukter säljs årligen på svenska apotek.
  • Övervikt, graviditet eller ett stillasittande arbete ökar risken för hemorrojder.
  • Det finns inre och yttre hemorrojder, båda kan visa sig i olika faser.
  • De vanligaste symptomen vid hemorrojder är blod i avföringen eller på toalettpappret och/eller klåda runt anus.
  • Mer än hälften av alla gravida kvinnor drabbas av hemorrojder under graviditeten.

För mer information gå in på www.hemorrite.se eller kontakta Anders Lantz, produktansvarig för Kabooti.

Anders Lantz

Kategoriansvarig Palliance AB