Många vågar inte fråga …  Är hemorrojder verkligen så pinsamt?

Report this content

Mellan 50 och 75 procent av alla svenskar kommer någon gång att drabbas av hemorrojder.
Trots att det är så vanligt förekommande, tycker många att det är pinsamt att erkänna att de
har det och vågar därför inte be om hjälp. Det är det hög tid att ändra på.

2014 lät Palliance AB genomföra en Novus-undersökning. Den visade att hela 65 % av de tillfrågade skulle dra sig för att fråga sitt apotek om råd om. Många lider alltså i det tysta.
Som du säkert vet är salvor och stolpiller de vanligaste behandlingsformerna mot hemorrojder. Sedan en tid tillbaka finns också Hemor*Rite på ditt apotek. En effektiv behandlingsmetod som med kryoterapi effektivt stoppar blödning, minskar svullnad, smärta och klåda. Vad många däremot inte vet är att Hemor*Rite kan användas obegränsat i upp till 6 månader och är lika säker att använda för gravida och ammande kvinnor, liksom av personer som använder olika läkemedel. Hemor*Rite är därför ett utmärkt alternativ till salvor och stolpiller och som passar alla.

Vi behöver din hjälp!
Visst är det på tiden att vi ändrar attityden mot ändtarmsbesvär? För varför ska man behöva skämmas för något som är så vanligt? Här behöver vi din hjälp: gör det enkelt för dina kunder att hitta Hemor*Rite i apotekshyllan och se till att fler får kunskap om hemorrojder och ändtarmsbesvär. Ju tidigare man behandlar problemen, desto mindre risk för att de förvärras över tid.

Lär dig mer om hemorrojder
www.hemorrite.se, www.facebook.se/PallianceSverige och i vår Youtube-kanal har vi samlat ett antal filmer som enkelt och överskådligt förklarar vad hemorrojder är och hur de kan behandlas. Vi har även tagit fram två filmer som särskilt riktar sig till gravida respektive äldre personer. Du kan se filmerna här:
Vad är hemorrojder?

Instruktionsvideo
Gravid med hemorrojder

Så kan du hjälpa dina kunder
Att ha ont är jobbigt i sig. Att man till på köpet ska behöva skämmas för det är inte okej. Se till att dina kunder enkelt får den hjälp de behöver. Kanske genom ställa fram ett informationsblad? Du kan beställa kostnadsfria informationsblad här: al@palliance.se

Vill du veta mer om Hemor*Rite, kontakta:

Anders Lantz,
Produktansvarig för Hemor*Rite