Palm medverkar på årets CeBIT

Report this content

Palm medverkar på årets CeBIT - Bluetooth och wireless LAN i centrum München, 15 februari 2002 - Palm, världens ledande tillverkare av handdatorer, kommer att visa upp sin senaste produktserie handdatorer och nya trådlösa produkter och tjänster för företagsanvändare, bland annat trådlösa nätverksmöjligheter med Bluetooth och Wireless LAN (802.11b) och snabb dataöverföring med till exempel GPRS och HSCSD. Palm Bluetooth Card, som kommer att finnas tillgängligt under första kvartalet 2002, kommer att vara i centrum bland de trådlösa lösningarna på mässan. SD-kortet (något större än ett frimärke) ger snabb, enkel och säker kommunikation mellan Palms handdatorer och andra Bluetooth- utrustade enheter inom en radie av tio meter, t ex mobiltelefoner, bärbara datorer, skrivare, nätverks-hubbar och andra handdatorer. Överförings-hastigheten är upp till en megabyte i sekunden. Palm Bluetooth Card kan användas i alla handdatorer med kortplats, för närvarande modellerna m125, m500 och m505. Bland de ledande leverantörer som kommer att presentera lösningar för konsumenter och företag på CeBIT finns Filemaker, Intel/Xircom, Logitech, POCKETWARE och TDK Systems Europe. Palm kommer att finnas i hall 2, monter B36. Om Palm, Inc. Palm, Inc. är pionjär inom mobila och trådlösa internetlösningar och ledande tillverkare av handdatorer (enligt IDC, december 2000). Palms handdatorlösningar, baserade på Palm OS®-plattformen, ger användarna möjlighet att bära med sig samt få tillgång till viktig information oavsett var de befinner sig. Tack vare tillgången till tusentals program och tillämpningar tillgodoser Palms handdatorer såväl enskilda användares, som verksamheters och utbildningsinstitutioners behov. Palms OS-plattform är också grunden för produkter från Palms licensinnehavare och strategiska partner som Acer, Franklin Covey, HandEra (tidigare TRG), Handspring, IBM, Kyocera, Samsung, Sony, och Symbol Technologies. Plattformens licensinnehavare inkluderar också AlphaSmart, Garmin och Nokia. "The Palm Economy" är en växande gruppering av ledande industrilicensinnehavare, OEM-kunder och cirka 175 000 registrerade utvecklare, som tar fram lösningar för Palm OS. Palm noterades på Nasdaq den 2 mars 2000 (PALM). Mer information finns på http://www.palm.com/europe eller på Palms pressrum på http://www.palm.com/europe/pressroom. Login: pressroomgb, password: palm Palm OS är ett registrerat varumärke och Palm och Palm Reader är varumärken som tillhör Palm, Inc. Övriga varumärken kan tillhöra sina respektive ägare. FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA: Carsten Carlsson Spider Relations för Palm, Inc. +46 8 50 31 50 02 carsten.carlsson@spider-relations.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT00690/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT00690/bit0002.pdf