Palo Alto Networks återigen ledande Gartners’s Magic Quadrant inom företagsbrandväggar

Palo Alto Networks® (NYSE: PANW), nästa generations säkerhetsföretag, meddelar nu att företaget för femte året i rad har placerats i Gartners Leader’s Quadrant i kategorin brandväggar för företagsnätverk.

I rapporten sägs det att ”som den första försvarslinjen mellan externa hot och företagens nätverk måste brandväggar ständigt utvecklas och uppdateras för att vara effektiva samt hålla sig uppdaterade mot nya hot och förändringar i verksamhetens nätverk”.

Gartners ”Magic Quadrant for Enterprise Network Firewalls” utvärderar leverantörer inom områden som ”ability to execute” och ”completeness of vision”.

”Vi är stolta att för femte året i rad bli erkända som en ledare i Gartners Magic Quadrant i kategorin brandväggar för företagsnätverk. Vårt förebyggande arbete inom cybersäkerhet är förankrad i vår brandvägg och är hörnstenen i vår säkerhetsplattform. Plattformen kombinerar säkerhetslösningar för nätverket, molnet och endpoints och låter applikationer  köras på ett säkert sätt samtidigt som den förhindrar säkerhetsöverträdelser. Vi är stolta över att Gartner fortsätter att erkänna både vår förmåga att verkställa och vår vision inom detta område”, säger René Bonvanie, CMO, Palo Alto Networks

Fler än 31 000 kunder i 140 länder har valt Palo Alto Networks på grund av vår starka expertis, vårt innovativa engagemang samt vår säkerhetsplattform.

För att läsa mer om Palo Alto Networks nästa generations säkerhetsplattform, besök: https://www.paloaltonetworks.com/products/designing-for-prevention/security-platform

För att läsa mer om Palo Alto Networks nästa generations brandvägg, besök: https://www.paloaltonetworks.com/products/platforms/firewalls.html

För mer information, kontakta:

Michael Falk, Agera PR, tel. 073-397 46 55, michael.falk@agerapr.se

Palo Alto Networks är ledande inom nästa generations säkerhetslösningar, vilket innebär en ny nivå för cybersäkerhet. Detta innebär att applikationer kan användas på ett säkert sätt och förhindrar cyberangrepp hos tiotusentals organisationer runt om i världen. Företagets innovativa säkerhetsplattform kan stoppa hot i mycket större utsträckning än tidigare generationers produkter och punktsäkerhetslösningar. Effekten blir att företagets lösningar kan säkra organisationers verksamhet och skydda dess viktigaste tillgångar. Läs mer på www.paloaltonetworks.com

Palo Alto Networks and the Palo Alto Networks logo are trademarks of Palo Alto Networks, Inc. in the United States and in jurisdictions throughout the world. All other trademarks, trade names or service marks used or mentioned herein belong to their respective owners.