Palo Alto Networks lanserar marknadens snabbaste nästa generations brandvägg

Nya PA-7050 ger oöverträffad prestanda med nästa generations säkerhet

Santa Clara, 10 februari 2014 – Palo Alto Networks® (NYSE: PANW), ledande inom cybersäkerhet, presenterade idag marknadens mest kraftfulla nästa generations brandvägg, PA-7050. Nästa generations säkerhet innebär att det med PA-7050 är möjligt att i hastigheter som är mycket högre än för andra alternativ på marknaden fullt ut använda alla säkerhetsfunktioner. Det går till exempel att ha applikationsidentifiering, IPS, AV och säkerhetsfunktioner i WildFire för all nätverkstrafik. Den höga prestandan ger organisationer möjlighet att tillämpa nästa generations brandvägg i hela nätverket - från nätverkets yttre gräns ända in i datacentret - och säkerställer att säkerheten inte blir ett hinder för att uppnå hög nätverksprestanda.

Mängden data som skickas över företagsnätverk fortsätter att växa i snabb takt, samtidigt som företags produktivitet kräver att trafiken inte bromsas upp och går långsammare. Utmaningen försvåras av behovet av att stärka skyddet mot allt mer sofistikerade cyberattacker. Dessa attacker kan utnyttja vanliga applikationer, som används för att penetrera det yttre försvaret. När de väl finns inne på nätverket agerar de som normal trafik samtidigt som de stjäl de specifika data som de var ute efter, med hjälp av applikationer som FTP, webbmail eller dolda med hjälp av SSL.

Vanliga portbaserade brandväggar och signaturbaserade skyddsmekanismer kan inte bedöma hur säkra applikationerna är, utan i stället blockerar de applikationerna. Dessutom har de problem att leverera tillräcklig prestanda när säkerhetsfunktionerna är aktiverade. Resultatet blir att många organisationer begränsar tillämpningen av säkerhetskontroller, och därmed är organisationerna inte skyddade från hot.

Palo Alto Networks möter den här utmaningen med PA-7050, en kraftfull nästa generations brandvägg som är enkel att hantera och att skala upp. Den är från grunden konstruerad för att kunna leverera konsekvent prestanda med nästa generations säkerhetskontroller aktiverade.

Citat:

• ”Nyheter i medierna om säkerhetsproblem är en del av vardagen, vilket beror på att de hot som företagen möter blir allt större och mer sofistikerade. Organisationer behöver skydda sig mot avancerade hot som kommer via applikationer och som hotar nätverket - inte bara vid den yttre gräsen, utan även sådana hot som riskerar att drabba prestanda i datacentret ."- Jeff Wilson, Principal Analyst Security, Infonetics Research.

• PA-7050 låter säkerhetsteam uppnå två till synes motstridiga mål. För det första ger den en state-of-the-art säkerhet på applikationsnivå och genomför skanningar mot attacker, malware och exploits. För det andra: Genom att den har en unik single-pass-arkitektur som är utformad för att optimera prestandan kan PA-7050 skydda nätverket i hastigheter som är mycket större än för andra alternativ på marknaden. Detta gör att affärsprocesserna löper smidigt och säkert för våra kunder ".

-- Lee Klarich, Senior Vice President, Product Management, Palo Alto Networks

PA-7050: Branschens snabbaste nästa generations brandvägg

Palo Alto Networks har redan från starten satt standarden för högpresterande nästa generations brandväggar. Dessa är från grunden utformade för att möjliggöra användningen av alla applikationer, inklusive de som är krypterade med SSL, samtidigt som både kända och okända hot blockeras.

Den nyaste medlemmen i Palo Alto Networks familj av nästa generations brandväggar är alltså PA-7050. Den använder PAN-OS™, operativsystemet som är hjärtat i Palo Alto Networks plattform, och stöder genomströmningshastigheter för den centrala brandväggsfunktionaliteten på upp till 120 Gbps. Genom kombinationen av prestanda, skalbarhet och säkerhet är PA-7050 användbar för:

• Data center där validering av applikationer och användare såväl som prevention av hot måste fungera vid 100 Gbps;
  • Internet gateway. Här är möjligheten att överblicka och kontrollera alla applikationer och skyddet mot både kända och okända hot nödvändig funktionalitet;
  • Interna delar av nätverket, där affärskritiska data måste kunna isoleras.

PA-7050 har en distribuerad processarkitektur, för att kunna ge skalbar prestanda. Kunder som kräver ytterligare nätverkskapacitet behöver bara lägga till network processing cards (NPC) till PA-7050 chassit. All trafik som går genom PA-7050 balanseras automatiskt över nätverkets processmoduler, och ökar sömlöst nätverksprestanda utan att det behövs någon ytterligare styrning.

Tillgänglighet

Palo Alto Networks PA-7050 är tillgänglig från och med idag.

För mer information om PA-7050:

• Registrera för live Q&A om PA-7050 på torsdag 13 februari
  • Besök Palo Alto Networks stånd (#3433) på RSA, 24 – 27 februari i San Francisco
  • Registrera för Palo Alto Networks Ignite användarkonferens, 31 mars – 2 april
  • Hitta en auktoriserad återförsäljare i din region
  • Besök http://go.paloaltonetworks.com/pa7050

Palo Alto Networks är ledande inom en helt ny typ av cybersäkerhet och skyddar idag tusentals nätverk hos företag, myndigheter och service providers. Palo Alto Networks säkerhetsplattform skiljer sig från tidigare best-of-breed- och punktsäkerhetslösningar genom att utgå från de viktigaste faktorerna för att kunna ge ett effektivt skydd i dagens dynamiska IT-miljö: applikationer, användare och innehåll. Läs mer på www.paloaltonetworks.com