• Palo Alto Networks/OLD/

Palo Alto Networks och VMware förenklar molnimplementeringar genom att integrera nätverksvirtualisering med nästa generations säkerhetslösning

Report this content

Integrerad lösning automatiserar och påskyndar implementeringen av nätverkssäkerhet, och erbjuder en centraliserad hantering av fysiska och virtuella domäner

SANTA CLARA och PALO ALTO, 20 november 2013 - Palo Alto Networks® (NYSE: PANW), och VMware Inc. (NYSE: VMW) tillkännager idag ett nytt partnerskap och presenterar en gemensamt utvecklad lösning. Företagens integrerade lösning gör det möjligt att använda VMware NSX™ nätverksvirtualiseringsplattform för att automatisera användningen av Palo Alto Networks nästa generations nätverkssäkerhet i virtualiserade datacenter.

De operativa utmaningar som möter dagens dynamiska och molnbaserade datacentermiljöer handlar bland annat om security provisioning och change management. Att konfigurera och applicera policyn i fråga om nätverkssäkerhet sker både långsamt och stelbent. Det är svårt att följa samma takt och nå samma enkelhet som i fråga om att förse organisationen med applikationer. Samtidigt är en nästa generations säkerhetsplattform - där säkerhetspolicyn är knuten till applikationer, användare och data - ett allt starkare krav från de som vill ha en effektiv IT-strategi.

För att möta dessa förändrade behov blir nu Palo Alto Networks och VMware partners, och ska leverera en integrerad lösning. Denna kombinerar Palo Alto Networks VM-serie, en virtualiserad nästa generations säkerhetsplattform, med VMware NSX nätverksvirtualiseringsplattform. Genom företagens gemensamma lösning får kunderna en nästa generations nätverkssäkerhet som inkluderar både deras fysiska och deras virtuella miljöer, och som styrs med ett och samma verktyg.

"Molnet skapar nya säkerhetsutmaningar, och äldre säkerhetssystem som utgår från portar och protokoll är helt enkelt inte tillräckliga för att säkra dessa mycket dynamiska miljöer. Nästa generations säkerhet behöver använda metoder som svarar mot operativa utmaningar, vilket kan ske genom integrering med det virtualiserade nätverket. Detta är absolut nödvändigt för kunder som tryggt vill få möjlighet att utvidga sina molninstallationer.",säger Jon Oltsik, senioranalytiker på Enterprise Strategy Group.

Nästa generations nätverkssäkerhet för virtualiserade datacenter

Den nya lösningen gör det möjligt för kunder att använda de verktyg för att sätta igång nätverkstjänster som finns i VMware NSX för att styra Palo Alto Networks säkerhetsteknologi. Det går på så sätt lätt att driftsätta, flytta, skala och skydda applikationer i det virtualiserade datacentret. Kunderna kommer få en större flexibilitet och effektivitet genom en centraliserad hantering av policy och implementering.

Företagens integrerade lösning finns nu i betaversion hos utvalda kunder, och planeras vara allmänt tillgänglig under första halvåret 2014. Lösningen kommer förenkla leveransen av nästa generations säkerhetstjänster så att de kan användas i samband med virtuella programdistributioner. Traditionellt har detta varit manuella och tidskrävande processer, och för vissa företaget har detta inneburit fördröjningar med så mycket som två månader. Nu kan dessa förseningar elimineras, och företagen kan realisera smidigheten, effektiviteten och kostnadsfördelarna med ett virtualiserat datacenter, samtidigt som det är skyddat av nästa generations säkerhetspolicy.

Den integrerade lösningen kan leverera ytterligare funktionalitet:

• Automatiserad tilldelning av avancerade nättjänster

• En konsekvent nätverkssäkerhetsmodell som skyddar mot cyberhot - kända och okända - genom både fysiska och virtuella arbetsbelastningar

• Egen segmentering av virtuella maskiner till virtuella nätverk

• Transparent trafikstyrning och tillsyn med det virtuella gränssnittet

• Finkornig insyn i applikationer, användare och innehåll i den virtuella miljön

• Kontextdelning över virtuell infrastruktur och säkerhetsförvaltningsplattformar

• Uppdelning av arbetsuppgifter mellan server-, nätverk- och säkerhetsadministratörer

Citat

• " VMware har gjort molnlösningar till en vanlig IT-miljö, och har allt efterhand tagit itu med det som hindrat ett brett införande. Detta har gjort att kunderna kan uppnå visionen om ett nätverk som är smidigt, flexibelt och snabbt.  Vårt partnerskap med VMware, som sammanför två best-of-breed-plattformar, representerar ett stort steg mot att eliminera säkerhetsproblem åt kunderna så att de säkert kan använda sina affärsapplikationer, säkra sina nätverk från cyberhot och påskynda sina molndistributioner."

- Lee Klarich, Senior Vice President för Product Management på Palo Alto Networks

• "Vi utvecklade VMware NSX™ utifrån förutsättningen att kunderna kommer att vilja fortsätta utnyttja strategiska IT-investeringar som de fått från sina samarbetspartners. För nästa generations nätverkssäkerhet är Palo Alto Networks en ledande partner och levererar innovativa lösningar för säkerheten i det virtualiserade datacentret. Kunder till Palo Alto Networks och VMware kommer kunna använda tjänsten för tilläggstjänster inom VMware NSX för att snabbt och enkelt börja använda Palo Alto Network säkerhetslösning, och uppnår på så sätt ett integrerat skydd för sina fysiska och virtuella miljöer."

- Hatem Naguib, Vice President nätverk och säkerhet, VMware

För mer information om lösningen, besök :

• Läs VMwares bloggpost om nätverksvirtualisering och säkerhet

• Läs Palo Alto Networks blogg

Om Palo Alto Networks
Palo Alto Networks är ledande inom en helt ny typ av cybersäkerhet och skyddar idag tusentals nätverk hos företag, myndigheter och service providers. Palo Alto Networks säkerhetsplattform skiljer sig från tidigare best-of-breed- och punktsäkerhetslösningar genom att utgå från de viktigaste faktorerna för att kunna ge ett effektivt skydd i dagens dynamiska IT-miljö: applikationer, användare och innehåll. Läs mer på www.paloaltonetworks.com

Om VMware
VMware (NYSE: VMW) is the leader in virtualization and cloud infrastructure solutions that enable businesses to thrive in the Cloud Era. Customers rely on VMware to help them transform the way they build, deliver and consume Information Technology resources in a manner that is evolutionary and based on their specific needs. With 2012 revenues of $4.61 billion, VMware has more than 500,000 customers and 55,000 partners.  The company is headquartered in Silicon Valley with offices throughout the world and can be found online at
www.vmware.com.

Palo Alto Networks, "The Network Security Company," and the Palo Alto Networks Logo are trademarks of Palo Alto Networks, Inc. in the United States and in jurisdictions throughout the world. All other trademarks, trade names or service marks used or mentioned herein belong to their respective owners.

VMware and VMware NSX are registered trademarks or trademarks of VMware, Inc. in the United States and other jurisdictions. The use of the word "partner" or "partnership" does not imply a legal partnership relationship between VMware and any other company.

The partnership between VMware and Palo Alto Networks referenced in this press release is a business and marketing partnership, and should in no way be construed as the creation between the parties of a legal entity, partnership or joint venture.

Taggar: