Trustwave och Palo Alto Networks i strategisk allians

Trustwave, affärsenheten för tjänster kring skydd och säkerhet hos Singapore Telecommunications (Singtel), och Palo Alto Networks ingår en strategisk allians. Alliansen är avsedd att erbjuda nästa generations managerade säkerhetstjänster till globala, multinationella företag och till myndigheter.

Avtalet innebär att Trustwave ingår bland Palo Alto Networks partners och erbjuder managerade säkerhetstjänster för Palo Alto Networks säkerhetsplattform. Alliansen innebär också att Trustwaves Managed Security Services, företagets managerade tjänster inom säkerhet, nu inkluderar Palo Alto Networks produkter, som ger senaste generationens säkerhetsteknologi till företag. På så sätt kan företag skydda sitt nätverk utan att själva sköta styrning och övervakning.

Trustwave planerar också att använda Palo Alto Networks WildFire , som är Palo Alto Networks miljö för analys av sabotageprogram, för att utveckla Trustwaves information om hot. Planerna innebär bland annat att WildFire ska integreras med många existerande Trustwaveprodukter, och WildFire kommer även erbjudas som en tjänst till Trustwaves kunder.

“Trustwave har kunder i 96 länder, säkerhetscenter runt om i världen och en omfattande erfarenhet av att sköta säkerheten åt stora och utspridda företag. Detta gör att vi har ett verkligt globalt perspektiv och blir en viktig partner för Palo Alto Networks inom managerade säkerhetstjänster,” säger Robert McCullen, vd och styrelseordförande för Trustwave. “Partnerskapet med Palo Alto Networks ger en tydlig förbättring för företag och myndigheter som vill ha ett avancerat skydd levererad som en managerad tjänst.”

“Vi är glada att Trustwave följer Singtel Group och erbjuder sina kunder över hela världen vårt avancerade och nyskapande skydd som en managerad tjänst,” säger Mark McLaughlin, vd för Palo Alto Networks. “Vi är glada att gå in i en global allians med Trustwave och att vi kan hjälpa våra gemensamma kunder nå en ny nivå av säkerhet och service.”

Brandväggar är första försvarslinjen för att skydda nätverket mot riktade och avancerade sabotageprogram och attacker. Säkerhetsövervakning har blivit något som behöver skötas dygnet runt och det gäller även brandväggen. Patchning som gör att skyddet är uppdaterat är såväl som säkerhetspolicy och konfiguration något som Trustwave Managed Firewall sköter dygnet runt. Integrerat i detta finns hotanalyser som kommer från SpiderLabs-teamet på Trustwave.

Mer information
Anders Teigen, Nordenchef Palo Alto Networks, tel. +47 45 42 60 70, ateigen@paloaltonetworks.com

Palo Alto Networks är ledande inom den senaste generations säkerhetslösningar som innebär en ny nivå för cybersäkerhet. Detta innebär att applikationer kan användas på ett säkert sätt och cyberangrepp förhindras hos tiotusentals organisationer runt om i världen. Företagets innovativa säkerhetsplattform kan stoppa hot i mycket större utsträckning än tidigare generationers produkter och punktsäkerhetslösningar. Effekten blir att företagets lösningar kan säkra organisationers verksamhet och skydda dess viktigaste tillgångar. Läs mer på www.paloaltonetworks.com