Jens Alex ny VD och delägare i Pampas Produktion AB

Report this content

Jens Alex har utsetts till ny VD på produktionsbolaget Pampas Produktion AB och tillträdde den 1 mars 2013. Han kommer närmast från Nordisk Film distribution AB där han var VD. Jens har under de senaste 12 åren varit med och utvecklat Nordisk Film till den framgångsrika svenska distributör den är idag.
Jens har även lång erfarenhet av filmproduktion då han suttit i ett flertal styrelser för olika produktionsbolag bl a SS Fladen.

- Jag ser fram emot att jobba med Jens och är övertygad om att hans erfarenheter från Nordisk Film är av stort värde nu när bolaget ska växa vidare såväl i Sverige som på nya marknader, säger Björn Rosengren, styrelseordförande i Pampas.

- Pampas är ett spännande företag som på kort tid etablerat sig som en självklar leverantör av både långfilm, Tv-drama och reklam säger Jens Alex. Nu går bolaget in i en ny fas där jag kommer ansvara för bolagets utveckling och tillväxt i Norden.

För mer information kontakta:

Jens Alex, VD Pampas Produktion AB,
Mobil 0708 792231, jens.alex@pampasproduktion.se