Hannah och Amanda avslutar "Miljonjakten":Överlämnar 809 656 vaccin till UNICEF

Report this content

I går avslutades "Miljonjakten" och Hannah och Amanda gjorde en symbolisk överlämning till UNICEF som illustrerar de 809 656 vaccin som är resultatet av aktiviteten. "Miljonjakten" är ett samarbete mellan Pampers och Hannah och Amanda. Den har sitt ursprung i en resa till Mauretanien som systrarna gjorde hösten 2013. Syftet med "Miljonjakten" har varit att samla in pengar till stelkrampsvaccin som nu ska överlämnas till UNICEF.

Brinnande engagemang genomsyrar "Miljonjakten" där Pampersmedlemmar och trogna följare/lyssnare till Hannah och Amanda varit med och stöttat UNICEF i kampen mot stelkramp. Genom försäljning av t-shirts, armband och det som förmodligen var världens dyraste blöjpaket har pengar samlats in som räcker till 809 656 stelkrampsvaccin.

– Vi blev så otroligt gripna under vår resa till Mauretanien och vi kände för första gången att det verkligen går att göra skillnad! Kanske är du redan Världsförälder som vi, men vi vet att tillsammans kan vi göra ännu mer. Genom att starta "Miljonjakten" tillsammans med Pampers fick vi chansen att tillsammans med alla våra följare bidra med mer och vi är väldigt stolta över att vi kunnat samla in pengar som räcker till mer än 800 000 vaccin, säger Hannah Widell, Mediaprofil och VD Perfect Day Media

Under perioden oktober till december 2013 donerade Pampers i Sverige, tack vare alla som valt Pampersblöjor, 988 000 vaccin* till UNICEF. Pampers samarbete med UNICEF sträcker sig åtta år tillbaka i tiden och har under åren hjälpt till att utrota stelkramp i 10 länder. Genom den årliga kampanjen och "Miljonjakten" med Hannah och Amanda har Pampers i Sverige bidragit med nästan 1,8 miljon vaccin till UNICEF sedan oktober 2013.

– Vårt globala samarbete med Pampers är viktigt för UNICEF och vårt arbete att rädda barns liv. "Miljonjakten" är ett lokalt initiativ som visar att det alltid finns ett sätt att skapa engagemang för en viktig fråga, säger Per Westberg, UNICEF Sveriges vice generalsekreterare.

*Inom ramen för de 988 000 vaccin ryms, förutom själva vaccinet, också kostnader för transporter och medel för att behålla kylkedjan genom hela transporten.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Carolin Söderblom, Communication Manager för Pampers
E-mail: soderblom.c@pg.com
Web: www.pampers.se

Ingeborg Ekblom, PR-ansvarig/Public Relations Officer för UNICEF Sverige
E-mail: ingeborg.ekblom@unicef.se
Web: www.unicef.se

Om Procter & Gamble
P&G når ca 4,8 miljarder människor världen över med sina varumärken. Företaget har en av de starkaste portföljerna med ledande kvalitetsvarumärken som Always®, Ariel®, Braun®, Duracell®, Yes®, Fusion®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Vicks® och Wella®. P&G är utsett till topp 10 bästa arbetsplatsen i Sverige 2014 av "Great place to work Institute". P&G har verksamheter i ca 70 länder världen över. Besök www.pg.com/se_SE/ för senaste nyheterna och information om P&G och dess varumärken.

Taggar: