Grattis pappa!

Report this content

Ljudet av små fötter på köksgolvet, skramlet av koppar och fat och stök i köket, idag är det Farsdag! Finns det något som är så spännande som överraskningar, de flesta barn gillar att göra det mysigt när något speciellt ska firas och på Farsdag överraskar 23 procent av svenskarna med frukost på sängen visar en undersökning som Pampers tagit fram tillsammans med Familjeliv. Farsdag firas av hela 77 procent och är en dag då de många hittar på något roligt med familjen och 65 procent av barnen gör själva presenter till sin pappa.

Farsdag firas även stort i Norge men våra grannar är betydligt flitigare på att baka på Farsdag och hela 50 procent gör en tårta till pappa medan endast 16 procent av svenskarna gör det samma. Både bland svenska och norska föräldrar väljer majoriteten också att köpa presenter till pappa från sina barn. Men oavsett vad familjen väljer att göra på Farsdag så framgår det av undersökningen att det är viktigt att fira pappa denna dag.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Carolin Söderblom, PR-ansvarig på Pampers
E-post: soderblom.c@pg.com

Om Procter & Gamble
Tre miljarder gånger om dagen använder människor välden över Procter & Gambles produkter. Företaget har en av de starkaste produktportföljerna med varumärken som Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Pringles®, Folgers®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Actonel®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, and Braun®. P&G har mer än 135,000 anställda i fler än 80 länder världen över. Besök www.pg.com/se_SE för de senaste nyheterna och ytterligare information om P&G och dess varumärken.

Taggar: