• Pampers/

Mest nedladdade iPad-appen inom hälsa och fitness i Sverige två månader i sträck: Stor succé för Pampers prisbelönta iPad-app Hello Baby

Report this content

Pampers interaktiva graviditetskalender Hello Baby har snabbt seglat upp som en favorit bland Sveriges iPad-användare. Sedan lanseringen den 26:e april har appen legat på första platsen inom hälso-kategorin i Apples svenska App Store för iPad. Med Hello Baby kan blivande föräldrar uppleva vad som händer i mammans mage under graviditeten och ta del av barnets utveckling redan innan bebisen är född. Applikationen är gratis och låter föräldrar lära känna sitt ofödda barn på ett helt nytt sätt.

– Jag är självklart glad och stolt över framgångarna och att svenskarna uppenbarligen tagit till sig applikationen. Men, samtidigt är jag inte jätteförvånad eftersom Hello Baby är en applikation utan tidigare motsvarighet. Det är också extra kul att appen är så populär eftersom varje nedladdning också innebär ett vaccin till UNICEF i kampen mot stelkramp, säger Johan Andgren, produktchef på Pampers.

Hello Baby fungerar som en avancerad graviditets-kalender där användaren kan följa ett fosters spännande resa i magen från vecka 4 till vecka 40 – direkt inifrån en virtuell livmoder. Vecka för vecka kan man se detaljrika bilder i riktig storlek, uppleva en typisk bebis utveckling i 360° vinkel och höra ljud inifrån livmodern och även själv uppleva hur ljud utifrån uppfattas av barnet.

Årets marknadsföringsapplikation
Det är inte bara i Sverige som Hello Baby vunnit användarnas gunst. Den engelskspråkiga versionen av Hello Baby har gjort succé i USA, med över 70 000 nedladdningar. 2010 vann Hello Baby utmärkelsen ”Årets marknadsföringsapplikation” på Mobilgalan.

1 nedladdning = 1 vaccin
År 2006 inledde Pampers ett globalt samarbete med UNICEF i kampen mot livshotande stelkramp bland nyfödda barn – en sjukdom som vaccination enkelt kan förebygga. Genom Pampers och UNICEFs samarbete ”1 paket = 1 vaccin” har hittills över 100 miljoner mammor och deras barn skyddats. Med Hello Baby fortsätter detta samarbete, och för varje nedladdad applikation kommer Pampers att donera en dos vaccin till UNICEF Sverige.

Hello Baby för Apple iPad är kostnadsfri och kan laddas ner genom Apple App Store: http://itunes.apple.com/se/app/hello-baby-sverige/id429657701

För mer information, kontakta:
Cecilia Udekwu, Press Relations, Pampers
E-mail: udekwu.c@pg.com
Telefon: 08-528 08 333

För bilder eller pressmaterial, kontakta
Monica Sannerblom, MSL Stockholm
E-mail: monica.sannerblom@mslgroup.com

Procter & Gamble
Fyra miljarder gånger om dagen använder människor världen över Procter & Gambles produkter i sin vardag. Företaget har ett stort utbud av konsumentprodukter. I Norden marknadsförs bl a Pampers®, Ariel®, Always®, Pantene®, Mach3®, Pringles®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun®, Vicks®, Yes® och Fusion®. P&G-koncernen har cirka 135 000 anställda som arbetar i 80 länder över hela världen. P&G stöder Fryshuset sedan 1996. För mer info, se www.se.pg.com

Taggar: