Pampers Barnvagnspromenader: Succépodden fortsätter med nya avsnitt!

Report this content

Under hösten 2013 startade Pampers Barnvagnspromenader där oberoende experten Louise Hallin svarar på föräldrars frågor om barns utveckling. Podden fick en flygande start och intresset ökar för varje avsnitt och succén är ett faktum. Under våren 2014 lanseras 10 nya avsnitt som även får ett nytt spännande inslag.

Med över 7000 lyssningar/avsnitt är de första 8 avsnitten en succé som fortsätter i 10 nya avsnitt under våren. Pampers vill genom podcasten Barnvagnspromenader lyfta frågor och möjliggöra för lyssnarna själva att ställa frågor och få svar från en expert. Den Leg. Psykoterapeuten och Leg. Barnmorskan Louise Hallin fortsätter som oberoende expert i varje avsnitt precis som poddens programledare Tove Norström. Nytt för denna säsong är ett inslag som går under namnet ”Kändisföräldern frågar” där kända mammor och pappor ställer sina mest aktuella frågor till Louise Hallin.

Som småbarnsförälder finns det ständigt en mängd frågor som sysselsätter tankarna, allt ifrån barnens utveckling till hur man hanterar konflikter och situationer i vardagen. Idag finns mängder av forum och sajter som bjuder på tips, diskussioner och rekommendationer för föräldrar som är oroliga eller vill veta mer om sina barns utveckling. Men det kan vara svårt att veta vem man ska lyssna på, om avsändaren är en tyckare eller expert.

– Det initiativ som Pampers tagit med att starta denna podcast är något jag tycker är helt rätt. Jag uppskattar också deras stora världsomspännande vaccinationsprogram mot Stelkramp. Det finns så många föräldrar därute som får väldigt olika information från olika håll, det skapar ibland en osäkerhet och förvirring. Eftersom alla föräldrar alltid vill sina barn bästa tycker jag att en blandning av vetenskap och erfarenhet är den bästa typen av rådgivning. När jag blev tillfrågad om att fortsätta med podden var det ingen tvekan, jag gillar formen och att den är så lättillgänglig, säger Louise Hallin, Leg. Psykoterapeut och Leg. Barnmorska.

Podcasten är producerad av Perfect Day Media.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Carolin Söderblom, PR-ansvarig på Pampers
E-post: soderblom.c@pg.com

Om Procter & Gamble
Tre miljarder gånger om dagen använder människor välden över Procter & Gambles produkter. Företaget har en av de starkaste produktportföljerna med varumärken som Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Pringles®, Folgers®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Actonel®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, and Braun®. P&G har mer än 135,000 anställda i fler än 80 länder världen över. Besök www.pg.com/se_SE för de senaste nyheterna och ytterligare information om P&G och dess varumärken.

Taggar: