Tack alla småbarnsföräldrar!

Report this content

Under perioden oktober till december 2013 donerade Pampers i Sverige, tack vare alla småbarnsföräldrar 988 000 vaccin[1] till UNICEF. Pampers samarbete med UNICEF sträcker sig åtta år tillbaka i tiden och har under åren hjälpt till att utrota stelkramp i 10 länder. Tillsammans med Hannah Widell och Amanda Schulman sjösätter nu också Pampers ”Miljonjakten” som är ett insamlingsprojekt till UNICEF.

Pampers vill tacka alla småbarnsföräldrar som hjälpt till att bidra med vaccin till UNICEF genom att välja Pampers blöjor märkta med UNICEF loggan genom kampanjen 1 paket blöjor= 1 vaccin under perioden oktober-december. Tillsammans har svenska småbarnsföräldrar bidragit med 988 000 vaccin under 2013 till UNICEFs arbete med att vaccinera mammor under graviditeten. Pampers och UNICEF har ett långvarigt samarbete och har sedan starten 2006 bidragit med 300 miljoner vaccin som varit till hjälp för mer än 100 miljoner mammor och barn världen över.

– För oss är det globala samarbetet med Pampers otroligt viktigt och svenska småbarnsföräldrar har genom Pampers enskilt bidragit med nästan en miljon vaccin till vårt arbete. Tack alla ni som varit med och stöttat oss i kampen mot stelkramp, säger Per Westberg, Vice Generalsekreterare, UNICEF Sverige.

I höstas reste Hannah Widell och Amanda Schulman med Pampers och UNICEF till Mauretanien och fick med egna ögon se UNICEFs arbete med vaccinationsprogrammet. Som ett led i detta startar Pampers tillsammans med Hannah och Amanda insamlingsprojektet ”Miljonjakten”. Syftet är att samla in pengar som oavkortat går till UNICEF och deras arbete med att vaccinera mammor under graviditeten mot stelkramp. Detta görs genom att sälja produkter som är framtagna av Pampers och designade av Hannah och Amanda. Målet med ”Miljonjakten” är att samla in motsvarande 1 miljon stelkrampsvaccin.

– Vi blev så otroligt gripna under vår resa till Mauretanien och vi kände för första gången att det verkligen går att göra skillnad och att vi kan göra ännu mer än det vi gör idag. Vi vill också tacka alla svenska småbarnsföräldrar för det ni bidragit med hittills genom att antingen välja t.ex. Pampers eller genom att bli Världsförälder. Nu vill vi uppmana er att hjälpa till ännu mer genom att hjälpa oss nå vårt mål i ”Miljonjakten”. All försäljning kommer ske via vår webbutik www.perfectday.tictail.com och sker i samarbete med Pampers som står bakom ”Miljonjakten” och garanterar att intäkterna kommer UNICEF tillhanda, säger Hannah Widell, Mediaprofil och VD Perfect Day Media

[1] Inom ramen för de 988 000 vaccin ryms, förutom själva vaccinet ,också kostnader för transporter och medel för att behålla kylkedjan genom hela transporten.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Carolin Söderblom, Communication Manager för Pampers
E-mail: soderblom.c@pg.com
Web: www.pampers.se

Ingeborg Ekblom, PR-ansvarig/Public Relations Officer för UNICEF Sverige
E-mail: ingeborg.ekblom@unicef.se
Web: www.unicef.se

Om Procter & Gamble
Tre miljarder gånger om dagen använder människor välden över Procter & Gambles produkter. Företaget har en av de starkaste produktportföljerna med varumärken som Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Pringles®, Folgers®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Actonel®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, and Braun®. P&G har mer än 135,000 anställda i fler än 80 länder världen över. Besök www.pg.com/se_SE för de senaste nyheterna och ytterligare information om P&G och dess varumärken.

Taggar: