PAN Vision skriver avtal med Hip Interactive

Report this content

PAN Vision skriver avtal med Hip Interactive PAN Vision har skrivit avtal med spelförläggaren Hip Interactive om att distribuera deras spel på den nordiska marknaden. Hip Interactive har tidigare gjort spel som "CT Special Forces" och "Inspector Gadget". Bland deras produkter finns även det kommande spelet "Pariah" som fick flera utmärkelser vid årets spelmässa i Los Angeles, E3. Avtalet börjar gälla per omgående och den första releasen är "Garfield" 29 oktober. Övriga kommande titlar är bland annat "Gadget and the Gadgetines", "Stolen", "CT Special Forces: Fire For Effects" samt "Pariah" som fick flera utmärkelser på årets E3-mässa, bland annat "Best of E3" av IGN. Alla titlar släpps på flera plattformar. - Vårt spännande produktutbud under 2004 förtjänade den bästa distributionen som Norden kan erbjuda, till exempel inför våra releaser i multiformat av Digital Extremes "Pariah" och Stealths "Stolen", säger Olivier Goulon, COO hos Hip Interactive Europe. I PAN Vision har vi funnit en fantastisk partner, med ett fokuserat marknadsföringsteam och en stark försäljningsstyrka inom sina distrikt, avslutar han. - Det skall bli oerhört spännande att jobba med Hip Interactive och deras produkter som ju visat sig ha en mycket hög kvalitet. "Pariah" och "Stolen for Instance" är definitivt titlar som kommer att låta höra av sig, det har vi ju märkt inte minst från den uppmärksamhet titlarna fick på E3, säger Magnus Leppäniemi, produktchef på PAN Vision. För mer information, kontakta: Magnus Leppäniemi Produktchef magnus.leppaniemi@panvision.com 08-5979 62 57 Rebecka Blomberg PR-ansvarig rebecka.blomberg@panvision.com 08-5979 62 95, 0703-67 85 87 Om PAN Vision PAN Vision är Nordens ledande utvecklare och distributör av interaktiv utbildning och underhållning. PAN Vision ägs av KF Media AB och omsätter 450 miljoner kr årligen. Företaget bildades 2001 vid sammanslagningen av PAN Interactive, Vision Park, Levande Böcker och Young Genius. Om Hip Interactive Europe Hip Interactive Europe är ett helägt dotterbolag till Hip Interactive (TSX: HP). Hip Interactive är utgivare och distributör av tv-spel samt tillbehör för interaktiv underhållning. Genom sitt europeiska huvudkontor i Marseilles, Frankrike, publicerar och distribuerar Hip Interactive Europe sina produkter på den europeiska marknaden, men även på andra PAL-marknader. Hip Interactive Europe återfinns på alla stora plattformar: PC, Playstation2, Xbox och Game Boy Advance. Hip Interactive Europe producerar spel som baseras på egna varumärken, så som Stolen och CT Special Forces, men även på licensbasis från de viktigaste aktörerna i Hollywood, t.ex. The Mummy The Animated Series från Universal. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/30/20040830BIT20200/wkr0010.pdf PAN Vision skriver avtal med Hip Interactive