Peter Levin årets makthavare i svenska spelbranschen

Report this content

Peter Levin årets makthavare i svenska spelbranschen På onsdagen utsågs Peter Levin för tredje året i rad till branschens främste makthavare. Peter Levin är VD på spelföretaget PAN Vision, ordförande i branschorganisationen MDTS samt styrelseledamot i Europeiska ISFE. Det är branschtidningen Manual som varje år anordnar en omröstning där aktiva inom den svenska spelbranschen får rösta fram bland annat dess makthavare. Som nummer ett utsågs för tredje året i rad Peter Levin, bland annat VD i PAN Vision och ordförande i MDTS. Tvåa kom Jens Alex, vd på Nordisk Film Interactive, och trea kom Magnus Langley, Xbox brand marketing manager Nordic på Microsoft. PAN Vision kom även på andra plats över Sveriges viktigaste distributörer i spelbranschen. - Det är oerhört roligt att få denna utmärkelse som årets makthavare i år igen. Tre år på raken har jag lyckats hålla hungriga utmanare borta, säger Peter Levin skämtsamt. Men vågar man hoppas på ett tronskifte nästa år, kan det kanske det bli en kvinna? Jag vill också passa på att tacka Manual i detta sammanhang, som jag tycker gör ett mycket bra jobb, avslutar Levin. För mer information, kontakta: Peter Levin VD PAN Vision peter.levin@panvision.com 0730-41 63 93 Om PAN Vision Pan Vision-koncernen är ett av Nordens ledande spel- och filmföretag inom underhållning och lärande för hela familjen. Huvudkontoret är beläget i Stockholm med kontor i Borås, Oslo, Köpenhamn och Åbo samt Helsingfors. PAN Vision ägs av KF Media och omsätter årligen 450 miljoner SEK. www.panvision.com PAN Vision AB, Tegnérgatan 34, 2 tr, Box 6809, 113 86 Stockholm, Tfn: 08-5979 62 50, Fax: 08-5979 62 51 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/14/20041013BIT21460/wkr0020.pdf Peter Levin årets makthavare i svenska spelbranschen http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/14/20041013BIT21460/bild.html Bilder