4K-uppspelningar med djupaste svärta och vibrerande färger – ända in i ditt vardagsrum

Panasonics Blu-ray-spelare UB900, som såg dagens ljus så sent i februari 2016 har idag fått sin efterlängtade lillebror - UB700.  Den nya familjemedlemmen i Panasonics 4K Blu-ray-serie erbjuder många av sin storebrors egenskaper som t ex stöd för HDR (High Dynamic Range) och större färgrymd.

Stockholm, 31 augusti 2016 – Idag presenteras Panasonics nya 4K Blu-ray-spelare UB700, som utöver stöd för HDR och större färgrymd även erbjuder avancerad bildteknologi, med bl a funktioner för Chroma- och High Gradation-bearbetning. UB700 är lillebror till hyllade UB900 som lanserades i februari 2016 och sedan dess bl a har hunnit tilldelas EISA-utmärkelsen ”Årets Ultra HD Blu-ray-spelare 2016-2017”.

Bättre färgåtergivning
Med UB700-spelaren kan du dra nytta av den nyutvecklade 4K High Precision Chroma-processorn, som förbättrar färgåtergivningen i avkodade 4K-signaler i Ultra HD Blu-ray-innehåll till 4K. Detta innebär i korthet att UB700-spelarens avancerade teknik arbetar i bakgrunden för att lägga till den färginformation som eventuellt saknas i innehållet, vilket i sin tur ger filmer och bilder med mer djup och färgrikedom än tidigare.

UB700 finns tillgänglig i butik från och med september/oktober 2016. Priset är ca 5 999 kr.

För mer information om DMP-UB700, vänligen besök produktsidan, Panasonic-bloggen, eller se bifogat engelskt pressmeddelande.

Bild finns bifogat. Fler bilder finns på Panasonics bildbank.

Jonas Eriksson, Panasonic Nordic
jonas.eriksson@eu.panasonic.com

Om Panasonic
Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget, som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan, redovisade en sammanlagdnettoförsäljning på 7,553 biljoner yen (56.8 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2016. Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och strävar efter att göra livet lättare och skapa en bättre värld för konsumenterna.

Panasonic Nordic har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, omsätter över 2 miljarder SEK per år och har ca 80 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, Vitvaror, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, telekommunikation, övervakning, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se