LUMIX G-familjen välkomnar sitt senaste tillskott – systemkameran GX80!

Panasonics nya GX80 är en systemkamera med kompakt kamerahus som levererar bilder med enastående kvalitet.

Stockholm, 5 april 2016 - Panasonic lanserar idag en ny kraftfull kamera med utbytbart objektiv. Det nya tillskottet i LUMIX G-familjen heter DMC-GX80 och är en kombination av klassisk design och 4K-prestanda i ett kompakt format, vilket gör kameran perfekt anpassad för dig som vill kunna fånga storstadslivet med skarpa och högkvalitativa bilder.

Tack vare en Digital Live MOS-sensor med 16.0 megapixlar och avancerad Venus-teknologi kan kameran leverera ännu färgrikare och skarpare bilder. Bildernas tydlighet har förbättrats med upp till 10 procent, vilket garanterar skarpa bilder även vid krävande ljusförhållanden.

För att läsa pressmeddelandet i sin helhet, vänligen besök Panasonics blogg.

Bild och engelskt pressmeddelande finns bifogat i detta utskick. Fler bilder på LUMIX DMC-GX80 finns här.

Niklas Andrén, Panasonic Nordic
Mobil: +46 733 624 642
Mail: Niklas.andren@eu.panasonic.com

Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget, som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan, redovisade en sammanlagdnettoförsäljning på 7,72 biljoner yen (55.5 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2015. Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och strävar efter att göra livet lättare och skapa en bättre värld för konsumenterna.

Panasonic Nordic har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, omsätter över 2 miljarder SEK per år och har ca 80 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, Vitvaror, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, telekommunikation, övervakning, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se